نماینده مردم قم در مجلس از عدم تخصیص اعتبار حق الزحمه ناظرین انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر آقای سلیمی در خصوص اینکه جهاد دانشگاهی و معاونت علمی در اجرای قوانین حوزه کشاورزی  اضافه شود صحیح نیست، زیرا وظیفه جهاد دانشگاهی و معاونت علمی این است که به همه دستگاه‌ها خدمات ارائه دهد و لازم نیست که در کلیه قوانین قید شود که جهاد دانشگاهی و معاونت علمی باید با هم همکاری کنند. این امر درست نیست و اصلا قانون نویسی نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس بودجه سالایانه که تصویب می‌شود در احکام بودجه به معاونت علمی و جهاد دانشگاهی شرح اقدامات ابلاغ می‌شود. علاوه بر این اندیشکده‌ها و مراکز علمی زیادی نیز وجود دارند و آن‌ها هم باید همکاری داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد: نظارت بر انتخابات شورا‌ها با نمایندگان مجلس بوده و نمایندگان مجلس در طول برگزاری انتخابات زحمات زیادی را کشیده اند و هیات‌های ناظر استان‌ها و بخش‌ها افرادی را به عنوان ناظر سر صندوق‌ها فرستاده اند، مشکل فعلی این است که وزارت کشور حق الزحمه هیات اجرایی را پرداخت کرده؛ در حالی که شورای نگهبان هم حق الزحمه هیات نظارت شورای نگهبان را پرداخت کرده است، اما متاسفانه هیات مرکزی انتخابات حق الزحمه ناظرین شورای شهر و روستا را پرداخت نکرده و نمانیدگان مجلس تحت فشار هستند.

وی خاطر نشان کرد: دستور داده شود که حق الزحمه هیات مرکزی نظارت را وزارت کشور پرداخت کند، زیرا در بودجه ۶۰ میلیارد برای آن اختصاص یافته است. این حق الزحمه‌ها پرداخت شود، زیرا مراجعات به نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه افزایش یافته است.

سازمان برنامه  و بودجه  باید با اولویت این اعتبار را تخصیص دهد

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع در حال پیگیری است و همکاران در هیات نظارت و شورای مرکزی در جریان این موضوع هستند و وزارت کشور هم در حال پیگیری است. پیش بینی اعتبار هم صورت گرفته و سازمان برنامه  و بودجه  باید با اولویت این اعتبار را تخصیص دهد و مجلس هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه از که نماینده فرماندار بودیم رو هم پرداخت نکردند
آخرین اخبار