سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: دلیل اصلی گران شدن قبوض برخی از مشترکان در دوره اخیر، افزایش مصرف آنان و رعایت نکردن الگوی مصرف در تابستان است که تاثیر آن در افزایش مبالغ قبوض مشاهده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن حشمتی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در خصوص اعتراض برخی مشترکان به افزایش قبوض برق گفت: چند سالی است که وزارت نیرو تعرفه برق مصرفی را هر سال هفت درصد افزایش می‌دهد و امسال نیز این افزایش در قبوض مشترکان اعمال شده است.

او افزود: افزون بر اعمال هفت درصدی افزایش تعرفه‌های برق در قبوض، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف (۳۰۰ کیلووات ساعت در سه ماهه تابستان و ۲۰۰ کیلووات ساعت برای ۹ ماه دیگر سال) از سوی مشترکان، آنان باید مبلغی بیشتر به شرکت برق پرداخت کنند.


سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: الگوی مصرف مزبور ماهانه است و اگر مشترکی مصرفش بیشتر از این الگو باشد، مشمول افزایش قیمت قبض برق خواهد بود.


بیشتر بخوانید



حشمتی بیان کرد: بین ۷۰ تا ۷۵ درصد از مشترکان برق در خراسان رضوی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، اما در صورت عدم رعایت الگو و افزایش مصرف، هزینه آنان به صورت پلکانی افزایش یافته و در قبوض برق اعمال می‌شود.

او با اشاره به انتشار برنامه زمان بندی قطعی برق هفته جاری از سوی شرکت توزیع برق مشهد تصریح کرد: هفته گذشته فقط قطعی برق مشهد طبق جدول زمان بندی خاموشی ها، در روز‌های شنبه و یکشنبه اجرا شد که پیش بینی می‌شود این هفته جاری، خاموشی‌ها کمتر از هفته گذشته باشد.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تاکید کرد: با این حال برنامه زمان بندی قطعی احتمالی برق شهر مشهد برای هفته جاری تدوین و در سایت شرکت توزیع نیروی برق مشهد به نشانی www.meedc.ir منتشر شده که امید است کمترین قطعی طبق جدول مزبور در این کلانشهر انجام گیرد.

حشمتی اظهار کرد: بخش‌های صنعت و کشاورزی خراسان رضوی طبق تفاهم نامه‌های منعقده همچنان مشمول کاهش مصرف برق و خاموشی‌های برنامه ریزی شده هستند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.