گوردون براون گفت: در حالی که کشور‌های فقیر برای تامین واکسن کرونا با مشکل مواجهند کشور‌های ثروتمند این واکسن را در کشور‌های خود انبار کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گوردون براون، نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده ویژه سازمان ملل از جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و دیگر رهبران گروه هفت خواست تا منابع واکسن کرونای خود را هر چه سریعتر در اختیار کشور‌های فقیر از جمله کشور‌های آفریقایی قرار دهند.

بر این اساس، براون در مقاله‌ای که در روزنامه "ساندی میرر" منتشر شد با استناد به مدارک و شواهد موجود اعلام کرد: کشور‌های غربی نزدیک به ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای ذخیره شده در اختیار دارند در حالی که کشور‌های فقیر برای تامین منابع لازم برای خرید این واکسن با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.

وی ادامه داد: تا تعطیلات آخر سال میلادی در صورت واکسینه شدن مجدد تمامی آمریکایی‌ها و اروپایی‌های بالای ۱۲ سال، کشور‌های غربی نزدیک به ۱ میلیارد دوز واکسن کرونای اضافی در اختیار خواهند داشت.

براون در ادامه افزود: ما امروز در جهان در یک رقابت تسلیحاتی جدید قرار داریم. کشور‌های فقیر در حال مبارزه برای به دست آوردن واکسن کرونا هستند در حالی که کشور‌های ثروتمند این دارو را در انبار‌های خود به صورت انبوه ذخیره سازی کرده اند.

وی تاکید کرد: تسلط کشور‌های ثروتمند به ذخایر واکسن کرونا موجب شده تا مرکز بین المللی خرید واکسن موسوم به کوواکس نتواند به وعده خود مبنی بر ارسال ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا به کشور‌های فقیر عمل کند.

گفتنی است تنها کشور آمریکا اقدام به تزریق بیش از ۳۷۴ میلیون دوز واکسن کرونا کرده است. آمریکا و کشور‌های غربی در نظر دارند دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کرونا را به افرادی که پیش‌تر دو دوز از این واکسن دریافت کرده اند تزریق کنند. سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از رویکرد کشور‌های غربی، از آن‌ها خواسته است به جای اینکار اقدام به صادرات واکسن کرونا به کشور‌های فقیر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
هنوز هم همان خوی غرب وحشی در ذات این کلیدها و گرگ صفتهای روزگار هست .
قابل توجه آنهایی که تلاش دانشمندان و جوانان این سرزمین را دست کم گرفتند .
به امید رسیدن به دویست ملیون دوز واکسن در ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دم آمریکا گرم که به فکر مردمش هست و می خواهد دوز سوم را تزریق کند. ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دیگه آمریکا باید چه کارتون کنه که دست از دامن آمریکا بکشید .
کاش یک ذره هم به فکر آبادی و تلاش برای کشور و زندگی خودتان بودید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
از نظر شما که اعتمادی به این واکسن ها نیست
چرا نگران انباشتش هستید
شما کی میخوابد واکسن برکت رو به امریکا هدیه کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
به حرفاشون اعتماد نکنید اینا استعمارگرن
آخرین اخبار