مهم‌ترین حوادث ۱۳ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث شنبه ۱۳ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۴۲ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.
او افزود: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۴۲ خرده فروش و معتاد، ۲ کیلو تریاک، ۲۲۲ گرم هروئین، ۹۰ گرم شیشه و ۲۷ کیلو گرم سایر مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: دستگیری ۱۱ سارق، کشف ۱۷ فقره انواع سرقت‌ها، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، توقیف ۵۵ دستگاه وسایل نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

این مقام انتظامی از استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در امسال خبر داد و افزود: از اولویت‌های پلیس، ارتقای کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش است.

تلف شدن ۹ رأس گوسفند در برخورد خودرو سمند با گله احشام

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از برخورد یک دستگاه خودرو سمند با ۹ رأس گوسفند و تلف شدن آن‌ها خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری سمند با گله احشام در محور سرچهان به قادرآباد، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سمند با گله احشام، ۹ رأس گوسفند تلف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه علت این حادثه بی توجهی به جلو از سوی راننده خودرو سمند اعلام شده است، از رانندگان انواع وسایل نقلیه خواست تا هنگام عبور از محور‌های روستایی نکات ایمنی را رعایت کنند.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۷۰ رأس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان داراب بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران پاسگاه انتظامی دولت آباد شهرستان داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مکشوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این کامیون ۷۰ رأس گوسفند قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر در جهرم اجرا شد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از اجرای طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر و دستگیری ۱۳ سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: طرح برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر، با هماهنگی قضائی در چندین نوبت طی ۱۰ روز اخیر در شهرستان جهرم به اجرا درآمد.

او ادامه داد: در اجرای این طرح، ۱۳ توزیع کننده موادمخدر شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی، در چند عملیات غافلگیرکننده دستگیر شدند.

سرهنگ رزمجویی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان، ۴ کیلو و ۲۱۲ گرم تریاک، ۷۴۰ گرم ماری جوانا، ۷ حقه وافور، ۳ عدد ترازوی دیجیتال و مقادیری دیگر از مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در پایان با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، اضافه کرد: مبارزه با سوداگران مرگ همواره در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی است و شهروندان هرگونه خبر در خصوص تهیه و توزیع موادمخدر را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جمع آوری ۱۳ معتاد متجاهر در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری ۱۳ معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی فرمانده انتظامی ارسنجان اظهار کرد: در جهت جلب رضایت عمومی مردم، ماموران انتظامی شهرستان ارسنجان، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را اجرا کردند.

او ادامه داد: در اجرای این طرح در مجموع ۱۳ معتاد متجاهر جمع آوری و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری موادمخدر از نوع تریاک و هروئین کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان افزود: همچنین در اجرای این طرح، تعداد ۴۶ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و ۱۹ دستگاه خودرو متخلف نیز توقیف شد.

سرهنگ فرهادی با اشاره به جلب و دستگیری ۱۵ متهم که تحت تعقیب مراجع قضائی بودند، افزود: اجرای این طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف خودرو مسروقه در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از کشف یک دستگاه خودرو مسروقه پراید خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان اظهار کرد: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح شهر، به یک دستگاه خودرو پراید پارک شده در کنار خیابان مشکوک شدند.

او تصریح کرد: با بررسی‌ها و استعلام‌های لازم مشخص شد خودرو مورد نظر دارای سابقه سرقت از یکی از استان‌های همجوار است.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، گفت: شهروندان توصیه‌های ایمنی پلیس در پیشگیری از سرقت خودرو را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ممسنی/کشف بیش از یک هزار قرص روانگردان

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای مستمر طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی، با برنامه ریزی‌های مستمر و به منظور برخورد قاطع با هرگونه هنجار شکنی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او بیان کرد: در این راستا، مأموران انتظامی موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در بازرسی از یک واحد صنفی، یک هزار و ۱۰۰ عدد انواع قرص‌های روانگردان را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی دستگیری ۱۰ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر و جمع آوری ۴۲ معتاد متجاهر را از دیگر نتایج اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و بی امان ادامه خواهد داشت.

کشف انواع نوشیدنی‌های قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از کشف ۲ هزار و ۱۴۴ عدد انواع نوشیدنی قاچاق خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودور سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۱۴۴ عدد انواع نوشیدنی خارجی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان افزود: بنا بر نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار