دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان خواستار تشکیل کنفرانس بشردوستانه برای کمک‌رسانی به مردم این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، با انتشار پیامی خواستار کمک‌های بشردوستانه از کشور‌های جهان برای مردم افغانستان شده است.

بنابر اعلام این خبرگزاری در حال حاضر حدود ۳۸ میلیون نفر در افغانستان نیاز مبرم به یاری‌رسانی دارند و به همین دلیل نیز گوترش پیامی ویدئویی در توییتر خود منتشر کرد و خواستار کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان شد.

گوترش در این پیام گفت: «اکنون بیش از هر زمان دیگری کودکان، زنان و مردان در افغانستان به کمک احتیاج دارند. من خواستار تشکیل کنفرانسی بشردوستانه در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) برای بحث درباره کمک‌های بشردوستانه به افغانستان هستم.»

این مقام ارشد بین‌المللی در ادامه افزود: «اکنون افغانستان با یک فاجعه انسانی روبه‌رو است. ما نیاز داریم جامعه بین‌المللی حامی افغانستان باشد. همچنین من خواستار دسترسی بدون مانع برای کمک‌رسانی بشردوستانه هستم تا اطمینان حاصل شود که مردم افغانستان خدمات ضروری و مورد نیاز را دریافت می‌کنند. سازمان ملل با مردم افغانستان همبستگی دارد و از آن‌ها حمایت می‌کند.»

ساعاتی پیش نیز «استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد که این سازمان در ژنو میزبان کنفرانس کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان در سطح وزیران خواهد بود و گفت: «آنتونیو گوترش برای شرکت در نشست ۱۳ سپتامبر به ژنو می‌رود.»

سازمان ملل متحد برای تداوم کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به ۱.۳ میلیارد دلار نیاز دارد، اما تنها ۳۹ درصد از این رقم جمع‌آوری شده است.

براساس گزارش یونیسف بیش از ۴ میلیون کودک شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دختر از برنامه تحصیلی و مدرسه خارج و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز مجبور به فرار از خانه‌هایشان شدند و این نهاد بین‌المللی، از تمام کشور‌های دنیا درخواست کرده است تا در شرایط کنونی افغانستان و نیاز بیشتر برای کمک، کودکان افغان را تنها نگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار