یک تهیه کننده سینما، در رابطه با چگونگی پایان دادن به آفت «شعارزدگی» در حوزه فرهنگی کشور توضیحاتی داد.

سعید الهی، کار شناس و تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این که ظاهرگرایی و سطحی نگری در مقابل نگاه متعصبانه و شبه روشنفکرانه و افراطی، در هر دو وجه هیچ کارکردی برای فرهنگ و هنر کشور به همراه نخواهند داشت، اظهار کرد: بخش اصیل، فرهیخته و در عین حال مردمی حوزه فرهنگ، از شعار‌های کلیشه‌ای خسته و کلافه شده اند.

وی بیان کرد: رشد فرهنگی جامعه، تغییر نگاه و رفتار مردم در جهت تعالی و پیشرفت که بطور طبیعی از درون تولیدات مطلوب، موثر و ارتقای صنایع فرهنگی شکل می‌گیرد خواسته اهالی سینما، تئاتر، موسیقی، هنر‌های تجسمی، کتاب و نشر و رسانه‌های جمعی است.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: وزارت ارشاد، مهمترین دستگاه و بستر اجرایی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام، ترویج اندیشه‌های توحیدی و انقلابی در اذهان عمومی است؛ لذا با توجه به تکرار چندین ساله این سیاست‌های کلان، فعالان فرهنگی از وزیر ارشاد تنها انتظار عملیات و اجرا دارند و لا غیر!

وی با تاکید بر نقش کلیدی منابع انسانی اعم از جامعه هنری در اجرایی ساختن برنامه‌های وزیر ارشاد دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کادرسازی قطعا زمان بر است و اعتماد به برخی از افراد و یا محافلی که متاسفانه، خروجی عملکرد آن‌ها منجر به شرایط فعلی فرهنگ و هنر شده از خطا‌هایی است که نباید دوباره تکرار شود.

الهی ادامه داد: برای اقدامات انقلابی و فوری باید به افراد مجربی رجوع کرد که هم در عرصه حرفه‌ای کاربلد و باتجربه هستند و هم با دولت مستقر تقارب ذهنی و گفتمانی دارند.

وی افزود: سینما از جمله بخش‌های مهم فرهنگی کشور است که از آن، انتظارات زیادی در جهت فرهنگ سازی و تقویت نظام ارزشی و فکری جامعه می‌شود. پس باید در انتصاب و به کارگیری مدیران این بخش اهتمام ویژه‌ای به خرج داد تا مبادا خاطره دوره انفعال و عقب نشینی در قبال جریان نفوذ و غیرانقلابی تکرار شود.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: حفظ آرامش و تعامل و گفت وگو، از بدیهیات مدیریت در شرایط فعلی است، اما حفظ و بسط مولفه‌های گفتمان انقلاب اسلامی، قانونمندی، توجه به هنرمندان متعهد جریان انقلاب، تولیدات قابل قبول، رفع موانع در برقراری عدالت و حذف مافیا‌ی سیستمی در اولویت است.

الهی در پایان خاطرنشان کرد: آقای اسماعیلی از وزرای جوان، پرشور و باانگیزه کابینه آقای رئیسی است و با توجه به شناخت وی از جریانات فرهنگی به ویژه هنری و سینمایی می‌توان امیدوار بود که اتفاقات خوب و درخشانی برای ترمیم بی اعتمادی‌ها و بی عدالتی‌ها رخ دهد.


بیشتر بخوانید:

لهستان نماینده خود را برای اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار