معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:بیماران کرونایی با تشخیص بالینی اولیه بیماری خود را قبول کنند،مراجعه به مراکزدرمانی برای آزمایش‌ بیماری را جا به جا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اینکه بیماران کرونایی با تشخیص بالینی اولیه بیماری خود را قبول کنند و از مراجعه به مراکزدرمانی برای آزمایش‌ پی سی آر و سی تی اسکن ریه پرهیز کنند گفت:بلافاصله پس از تشخیص اولیه بیماری کووید۱۹، بیماران باید خود را به مدت دو هفته قرنطینه و در صورتی که وضعیت بالینی نامناسبی داشتند به بیمارستان، مراجعه کنندو  مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی برای سیتی اسکن موجب انتقال بیماری می شود.

او افزود:در حال حاضر، هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۹۰۰ نفر به صورت سرپایی از مراکز درمانی، خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در پنج روز گذشته، روند مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها با شیب کندی همراه بوده، اما نمی‌توانیم بگوییم پیک را پشت سر گذاشتیم، چون ممکن است بلافاصله وارد پیک بعدی شویم.

جلیلی ادامه داد: تنها مشکلی که در استان وجود دارد، کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیماران است و برای حل این مشکل و بستری موقت بیماران از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی استفاده می‌کنیم.

او در رابطه با استفاده از ظرفیت سایر نهاد‌ها برای کمک به کنترل بیماری، تاکید کرد: برای کنترل و مدیریت بیماران از ظرفیت هلال احمر استان برای ساخت بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان بعثت استفاده کردیم، تعدادی از کارکنان بیمارستان ارتش به بیمارستان شهید بهشتی، منتقل شدند و هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت سالن صخره نوردی که در نزدیکی بیمارستان بعث است انجام شده تا در صورت لزوم، تعدادی از بیماران را به آن‌جا منتقل کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.