منابع محلی عراق از شنیده شدن صدای آژیر هشدار و انفجارهای پی‌درپی از داخل سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صابرین نیوز، منابع محلی و شاهدان عینی در منطقه سبز بغداد اعلام کردند آژیر هشدار و انفجارهای پی‌درپی از داخل سفارت آمریکا باعث ترس شهروندان این منطقه شده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز در این خصوص نوشت: صدای آژیر هشدار و انفجار از پایگاه التوحید ۳ در داخل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شنیده می‌شود.

این کانال خبری در ادامه افزود: در پی سقوط ضایعاتی از پدافند هوایی آمریکا در مناطق مسکونی، مردم مناطق القادسیه، الجادریه، الکراده و الصالحیه دچار ترس شده‌اند.

دقایقی بعد سفارت آمریکا از انجام تمرین‌های نظامی با مهمات سنگین که عامل اصلی این انفجار‌ها بوده است، خبر داد.

پیش از این هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق گفت: بر جدول زمان بندی برای خروج نظامیان بیگانه از عراق تأکید می‌کنیم. پایان سال جاری شاهد خروج نیرو‌های خارجی از عراق خواهیم بود. دولت در سال ۲۰۱۴ از گروه‌های مقاومت خواست از بغداد محافظت کنند.

طی سفر گذشته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به واشنگتن اعلام شد که هیئت عراقی با طرف آمریکایی بر سر خروج تدریجی نیرو‌های این کشور و فقط حضور مستشاری تعدادی از آن‌ها توافق کرده است.

با این وجود، برخی گروه‌های سیاسی و گروه‌های مقاومت عراق این توافق را فریبکاری دانسته و معتقدند که آمریکا به صورت حقیقی قصد خروج از عراق را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار