رئیس انجمن دیابت البرز گفت: با تاکید بر تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به دیابت در حال حاضر ۳۰۰هزار نفر مبتلا به اختلال قند خون در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، داریوش جلیلی، رئیس انجمن دیابت البرزگفت: انجمن دیابت استان البرز فعالیت‌های گسترده علمی و آموزشی را در سطح ملی و جهانی برای افزایش اطلاعات و آگاهی پزشکان و بیماران در دست اقدام قرار داده است.

رئیس انجمن دیابت البرز با اشاره به این که قرار است وبیناری در شهر تهران در این زمینه برگزار شود، افزود: در این وبینار علمی آموزشی پزشکان متخصص داخلی، غدد، قلب، مغز و اعصاب و پزشکان عمومی شرکت خواهند کرد.

جلیلی گفت: سال گذشته نیز وبینار آموزشی با موضوع دیابت در تهران برگزار شد که حدود یک هزارو ۵۰۰ پزشک از سراسر کشور در آن حضور داشتند.

او افزود: افراد دیابتی که در کنترل و تنظیم قندخون با مشکل مواجه هستند با افزایش آگاهی می‌توانند قند خون خود را کنترل کنند.

جلیلی با اشاره به آمار بالای بیماران درگیر با اختلالات قند خون، گفت: در استان البرز، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مبتلا به اختلال قند خون وجود دارد.

رئیس انجمن دیابت البرز گفت: با توجه به شیوع کرونا آموزش‌های حضوری برای بیماران دیابتی متوقف شده و بیماران می‌توانند از طریق سایت انجمن دیابت برای دریافت آموزش اقدام کنند.

جلیلی گفت: تا پیش از شیوع کرونا کار غربالگری بیماران دیابتی در مراکز بهداشتی استان انجام می‌شد که با شیوع کرونا این مراکز درگیر بحث کرونا هستند و طی یک سال گذشته این اقدامات تاحدودی کمرنگ شده است.

انتهای پیام / ر . ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.