رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان گفت: در ۵ ماه اول امسال کشفیات کالا‌های قاچاق ۱۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش داشته است.

سرهنگ کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در پنج ماه اول امسال کالا‌های قاچاق به ارزش ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال در اصفهان کشف شده که کشفیات به نسبت پارسال ۱۱۸ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ ریاحی تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، پلیس امنیت اقتصادی با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدامات موثری در جهت جلوگیری از قاچاق کالا انجام داده و همین همکاری باعث افزایش کشفیات کالای قاچاق در استان شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان بیان کرد: برند‌هایی مثل ال جی و سامسونگ قبلا در ایران نمایندگی داشتند که با حذف این نمایندگی‌ها به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود و به راحتی با دیدن این کالا‌ها میتوان قاچاق بودن ان را تشخیص داد چرا که دیگر نمایندگی در ایران ندارند.

او خاطر نشان کرد: شهرستان‌هایی که مرز مشترک با دیگر استان‌ها دارد بیشترین قاچاق کالا صورت میگیرد مثل شهرستان‌های اصفهان، لنجان، مبارکه، دهاقان، شهرضا، نائین و مرکز استان که محل دپو، انبار و... که یا برای مصرف استان یا برای ارسال ان‌ها به دیگر استان‌ها است.

سرهنگ ریاحی درباره بیشترین کالای قاچاق در استان اظهار کرد: بیشترین کشفیات کالای قاچاق، مربوط به فراورده‌های نفتی با ۸۰۰ درصد و تجهیزات پزشکی با ۳۴۰ درصد افزایش در این ۵ ماهه نسبت به سال گذشته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.