کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت:آسمان استان بر اساس بررسی داده‌ها آسمانی صاف همراه با تندباد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد حسن باقری شکیب ،کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی افزود:آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد (تندباد موقتی) و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

او گفت:در پی تغییرات دمای هوا، سرعت وزش باد طی روز‌های اخیر در نقاط مختلف استان همدان افزایش یافت به نحوی که عصر دیروز سرعت وزش باد در شهرستان فامنین به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: برای بعد از ظهر امروز (شنبه) به صورت موقت شاهد افزایش سرعت تندباد در سطح استان خواهیم بود که احتمال شکسته شدن شاخ و برگ درختان نیز وجود دارد.

باقری شکیب با بیان اینکه دمای هوای مناطق مختلف استان همدان تا روز دوشنبه تغییر محسوسی ندارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده، آسمان استان تا پایان هفته صاف خواهد بود و انتظار بارش باران برای استان را نداریم.

او اظهار داشت:در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بهار با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای همدان نیز طی این مدت به ترتیب ۳۳ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.