مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با لایروبی استخر عباس‌آباد به عنوان یکی از منابع تأمین آب همدان،۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه به شهر آبرسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید هادی حسینی‌بیدار, مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۰ شرکت آب ‎منطقه‎‌ای برداشت آب از رودخانه عباس ‎آباد را در دستور کار قرار داد اظهار کرد: از سال ۹۰ شرکت آب و فاضلاب استان، عملیات تکمیلی تصفیه خانه عباس‌آباد را انجام داد که با این فرایند از این استخر به عنوان حوضچه‌های زلال ساز و یا ته‌نشینی اولیه استفاده می‌شود.

او در خصوص عملیات لایروبی حوضچه تپه عباس‌آباد با اشاره به اینکه هدف از این اقدام بهبود کیفیت آب گنجنامه است گفت: این حوضچه که آب‌های سطحی گنجنامه را جمع‌آوری می‌کند توانایی ذخیره ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: با این اقدام می‌توانیم نزدیک به ۱۳۰ لیتر در ثانیه ظرفیت تأمین آب همدان را افزایش دهیم.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه با اتمام لایروبی، طی روز‌های آتی آب رودخانه عباس‌آباد وارد مدار می‌شود تصریح کرد: برداشت آب از رودخانه عباس‌آباد به منظور تامین بخشی از آب شرب شهر همدان در فصول غیر زراعی انجام می‌شود.

 او ضمن ابراز نگرانی از اینکه هم اکنون همدان تنها برای دو ماه ذخیره آب دارد و شرایط بحرانی است گفت: ورودی و آورده سد اکباتان، امسال تقریبا ۲۴ میلیون مترمکعب بوده، این در حالی است که سال گذشته ۶۴ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار