یک تفاهم نامه همکاری‌ در زمینه های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دادگستری کل استان و کانون وکلای دادگستری کرمان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دادگستری کل استان و کانون وکلای دادگستری کرمان گفت: پژوهش‌ها در سیستم حقوقی و قضایی، باید ضمن مسئله محور بودن، پاسخ یک ابهام را در پرونده‌های قضایی کشور بدهند و گره‌ای را باز کنند و در اختیار قضات استان و کشور قرار دهند.

او تصریح کرد: اگر یک حوض پر از آب زلال باشد و مدتی راکد بماند، تبدیل به یک آب گندیده و آلوده تبدیل می‌شود و لازمه جلوگیری از این موضوع آن این است که جریان آب زلال همواره در این حوض وارد و خارج شود تا زلال بودن آب حوض حفظ شود و در حوزه علم و دانش نیز همین گونه است و افراد پس از طی دوران تحصیل باید به صورت مستمر علوم تخصصی خود را روزآمد کنند تا کارایی لازم را داشته باشد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه آموزش و پژوهش مانند آب زلالی است که باید در حوزه قضا جریان داشته باشد، افزود: هدف قوه قضاییه از ایجاد معاونت آموزش به روزکردن دانش و تجربه قضات به منظور ایجاد وحدت رویه و پاسخگویی به نیاز‌های آموزشی بوده است.

موحد اظهارداشت: دستگاه قضایی به عنوان حاکم و جامعه وکالت به عنوان مدافع در عرصه تحقق عدالت تلاش می‌کنند که به یک هدف واحد دست یابند و آن هدف واحد، تحقق عدالت است و ابزار کار نیز قوانین هستند و در چارچوب قوانین باید عدالت را اجرا کنیم.

او افزود: قضات و پژوهشگران باید قوانین را به نحوی اجرا کنند که عدالت را تامین کرده و در زمینه احقاق حقوق مردم کارآمدی لازم را داشته باشند؛ زیرا در برخی موارد مردم با مصادیقی روبرو می‌شوند که به نظر می‌رسد جامعه حقوقی به فکر حل آن‌ها نیست و در اجرای این تفاهم نامه به دنبال رفع این نقص و پیگیری مسائل مربوطه باشیم.

موحد تاکید کرد: باید جنبه کاربردی مقالات نیز حفظ شود و همکاران را به سمت پژوهش‌های کاربردی و اثربخش هدایت کنیم.

محمدباقر اسلامی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: تفاهم نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دادگستری کل استان و کانون وکلای دادگستری از مدت‌ها قبل آماده شده بود؛ اما به دلایل متعددی، انعقاد آن به تاخیر افتاده بود که این کار امروز به منظور توسعه فعالیت‌های پژوهشی برای حل مسائل حقوقی و قضایی انجام شد.

او با تاکید بر اینکه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی همکاری‌های بسیار خوبی با کانون وکلا داریم، تاکید کرد: در تدوین مجله دادبان نیز همکاری بسیار خوبی بین دادگستری و کانون وکلا برقرار است.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دادگستری کل استان و کانون وکلای دادگستری به امضا رسید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.