مدیر گمرک ماهیرود از راه اندازی دستگاه ایکس ری با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان در گمرک ماهیرود تا دی ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کیانی مدیر گمرک ماهیرود با بیان اینکه پارسال جهش خوبی نسبت به سال ۹۸ در حوزه تجارت داشته‌ایم، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به بحران‌های سیاسی در افغانستان نیز آمار صادرات و واردات بالا بوده است.

او با بیان اینکه هم اکنون با توجه به تحولات افغانستان اکثر تجار در بلاتکلیفی هستند، افزود: به عنوان مثال در حوزه مصالح ساختمانی در حال حاضر فعالیت‌ها معلق است.

کیانی با اشاره به قول مسئولان در زمینه راه اندازی دستگاه ایکس ری عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده قول راه اندازی این دستگاه تا دی ماه داده شده است.

مدیر گمرک ماهیرود هزینه راه اندازی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود را ۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: گمرک کشور نیز ۲۳ میلیارد تومان برای زیر ساخت‌های مورد نیاز اختصاص داده است.

او ادامه داد: قرار است اعتبارات این پروژه در سه فاز تخصیص یابد که در فاز اول ۶.۵ میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص داده شده و در حال اجرای کار هستیم.

کیانی با بیان اینکه هیچ گونه خللی در تشریفات گمرکی ما ایجاد نشده است، تصریح کرد: قانونمند شدن مبادلات تجاری را در مرز ماهیرود حس می‌کنیم.

مدیر گمرک ماهیرود اظهار کرد: تقاضا از سوی تجار افغانستان زیاد است و انتظار داریم با سیاست های راهبردی شاهد افزایش سهم صادراتی در بازار‌های افغانستان باشیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.