در برنامه کوتاه مدت فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صمت درباره تولید ۳ میلیون خودرو در سال و یک میلیون صادرات نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، "تولید 3 میلیون خودرو در سال" این خبری بود که چندی پیش وزیر جدید صمت قبل از اینکه سکان وزارت خانه را به دست بگیرد، گفت. در برنامه کوتاه مدت فاطمی امین، آمده که تولید خودروسازان باید به ۳ میلیون خودرو در سال و یک میلیون صادرات برسد؛ این در حالی است که تولیدات خودرو ایران در سال ۱۳۹۹، ۹۹۱ هزار و ۶۹۲ دستگاه خودرو بوده است.

برای بررسی این نظر، الزامات لازم برای افزایش تولید خودرو را بررسی کردیم و با کارشناسان و فعالان در این بخش همراه شده ایم. 

الزامات رسیدن به تولید ۳ میلیون خودرو در چشم انداز سال ۱۴۰۴

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص الزامات رسیدن به تولید ۳ میلیون خودرو در چشم انداز سال ۱۴۰۴، گفت: ریل مسیر صنعت خودروی کشور از سند اهداف و چشم انداز ۱۴۰۴ مدتی است از مسیر خارج شده است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۰ در صنعت خودروی پیشرفت خوبی داشتیم، گفت: در سال ۱۳۹۰ بالاترین میزان تولید خودرو را در کشور داشتیم که یک میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شد. از آن به بعد به دلیل تحریم‌ها و مشکلات شدید داخلی تولید در سراشیبی قرار گرفت و به جایی رسید که در سال ۱۳۹۲ به کمبود تولید در سال رسیدیم.

گزارش - تولید ۳ میلیون خودرو در سال؛ از ادعا تا واقعیت!

او ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون این عدد در حال نوسان است، یعنی سال گذشته کمتر از یک میلیون‌ دستگاه در سال تولید شد. از لحاظ داخلی سازی و خودکفایی، تحریم‌ها خیلی به نفع صنعت خودروی کشور شده است یعنی تحریم‌ها هر چه به صنعت خودروی کشور تحمیل کرد این مزیت را داشت که تقویت داخلی داشته باشیم.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه در شرایطی قرار گرفته ایم خودروسازان و قطعه سازان بین المللی در کمترین موارد هم با صنعت خودروی ایران همکاری کنند، گفت: در بدترین شرایط شاهد این بودیم که خودروسازان و قطعه سازان تحریم شوند و دیگر نتوانند مواد اولیه را تامین کنند که باعث شد تیراژ تولید به نصف برسد.

او ادامه داد: در زمان تحریم کشور‌هایی که در خودروسازی شریک تجاری ایران بودند  از جمله فرانسه، کره جنوبی، آلمان و آن‌هایی که مواد اولیه قطعات تامین می‌کردند از جمله ژاپن و سایر کشور‌های اروپایی و حتی کشور‌های اسپانیایی به دلیل تبعیت از تحریم‌های آمریکا قطعات نیمه ساخته و مواد اولیه به ایران ندادند و بعد از آن خیلی سخت می‌توانستیم قطعات‌ های تک تامین کنیم و چاره‌ای جز اینکه در مقطعی افت تولید داشته باشیم، نداشتیم.

محبی نژاد گفت: امروزه یک فاصله معناداری با افزایش صنعت خودرو داریم در صورتی که قرار بود هر سال افزایش تولید و صادرات داشته باشیم و همچنین خودرو تجاری داشته باشیم.

گزارش - تولید ۳ میلیون خودرو در سال؛ از ادعا تا واقعیت!

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد و افزایش تیراژ دستوری نمی‌شود و نیاز به یک برنامه منسجم و یک حمایت هدفمند لازم دارد، گفت: باید تصدی گری دولتی، حمایت راهبردی و منطقی در کشور داشته باشیم. گام اول در افزایش تولید اصلاح قیمت گذاری و گام دوم بحث نقدینگی است؛ نقدینگی خون در رگ‌های این صنعت است و اکنون با بحران نقدینگی در این صنعت رو به رو هستیم.

محبی نژاد با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری باید تغییر کند، گفت: باید زیر ساخت را برای افزایش تولید فراهم کرد چرا که توانمندی در افزایش تولید وجود دارد اما زیرساخت آماده نیست. اکنون این امکان وجود دارد که ۲ میلیون خودرو در سال تولید شود به شرطی که زیر ساخت فراهم‌شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که؛ تولید ۳ میلیون دستگاه کمی دور از دسترس باشد ولی این هدف می تواند بخش زیادی از ظرفیت های کشور را به خود مشغول کند.وی تاکید کرد: باید توجه داشت بالا رفتن تیراژ تولید تاثیری جدی بر قیمت خودرو می‌گذارد و بهای خودرو را حداقل تا بیت درصد کاهش می‌دهد چرا که بخشی از این افزایش کنونی قیمت ناشی از بالانس نبودن بازار است.

با اشاره به اینکه وزیر جدید صمت گفته است اگر می خواهیم خودروسازی‌مان رقابتی باشد باید مقیاس تولید را افزایش دهیم، اولین مزیت تولید بالا این است که قیمت تمام شده خودرو کاهش می یابد. از سوی دیگر زمانی که یک و نیم میلیون دستگاه خودرو صادر شود، ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ارزآوری به همراه دارد

چگونه می توان به تولید 3 میلیون خودرو در سال برسیم؟

ابوالفضل خلخالی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برای اینکه در سال ۱۴۰۴ به تولید ۳ میلیون خودرو در سال برسیم، باید چه کارهایی انجام دهیم؟، گفت: رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو در سال 1404 ادعای بزرگی است و  ۴ سال فاصله مناسبی برای دستیابی نیست.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مهمترین چالشی که رو به روی وزارت صمت است، چالش مدیریتی است، گفت: بخش عمده‌ای از تولید ۳ میلیون خودرو در سال، باید توسط ۲ خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا محقق شود. فرض کنید نصف این تعداد که ۱۵۰۰ هزار خودرو می‌شود را ایران خودرو و سایپا باید تامین کنند اکنون دچار چالش مدیریتی هستند.

خلخالی بیان کرد: مشکلی که در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد مشخص نبودن دولتی یا خصوصی بودن ایران خودرو یا سایپا است. این موضوع باید در قدم اول اصلاح شود چرا که بدترین مشکل را برای خودروسازان به وجود آورده است. مشکلی که وجود دارد این است که مدیران این ۲ شرکت خود را کارمندی می‌دانند که باید کار کنند و بعد از مدتی کنار گذاشته می شوند و در نتیجه تلاشی برای ارتقای محصولات نمی کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: وقتی انتظار داریم این ۲ خودروساز در برابر ناکارآمدی پاسخ بدهند، می‌گویند به دلیل مداخله‌های دولت نتوانستند کاری انجام دهند. اما وقتی دولت قصد دخالت داشته باشند، می‌گویند ما شرکت خصوصی هستیم و ارتباطی با دولتی ها  نداریم و این چالش را باید حل کرد.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: اگر ۲ میلیون خودرو در خودروسازی‌های بزرگ تولید شود، باید حدود یک میلیون دیگر را در سایر خودروسازی‌ها تولید کنیم، یعنی شرکت‌هایی که خصوصی هستند و می‌توانند تولید را افزایش دهند.

گزارش - تولید ۳ میلیون خودرو در سال؛ از ادعا تا واقعیت!

بابک صدرایی کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه فاطمی امین درباره تولید ۳ میلیون خودرو و صادرات یک میلیونی آن گفت: چنین چیزی غیر ممکن است. ۳ میلیون خودرو در توان خودروسازان نیست همانطور که می‌دانید ما در تحریم هستیم و پلتفرم‌های داخلی ما برای ۳ یا ۴ دهه قبل است که با کمترین سطح کیفی کار می‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: ماشین شاهین یک پلتفرم ۱۰ سال قبل ژاپنی است که یکبار هم چینی‌ها از آن استفاده کردند. تیبا، ساینا، کوئیک و سمند خانواده پژو با پلتفرم ۴ دهه قبل است. آیا با این خودرو‌ها می‌توان صادرات کرد؟

صدرایی ادامه داد: خودروساز‌های چینی که تولیدات زیادی دارند و صادرات آن‌ها به کشور‌های مختلف زیاد است همانطور در ایران به وفور وجود دارد، هنوز صادراتش به یک میلیون در سال نرسیده است. آنوقت ما می‌خواهیم به صادرات یک میلیونی برسیم.

او درباره خودرو‌های کیفیت ماشین‌های داخلی اظهار کرد: اگر بخواهیم وارد رقابت جهانی شویم باید واردات خودرو آزاد شود تا بتوانیم با خودرو‌های جهانی رقابت کنیم و سطح کیفیت را افزایش دهیم.

صدرایی درباره بالا بردن سطح کیفیت خودرو برای رقابت در بازار جهانی گفت: ما نمی‌توانیم در رقابت با سایر ماشین‌ها بگوییم که ماشین می‌سازیم با حداقل‌های ایمنی و بدون امکانات و صادر می‌کنیم. دنیا در حال حاضر بازار رقابتی است اگر کیفیت خودرو‌ها را بالا نبریم کسی از ما خودرو خریداری نمی‌کند. وارد بازار جهانی شدن کیفیت می‌خواهد هیچ کدام از خودرو‌های تولیدی ما به معدود دستگاه های پایبند که آن هم مشکلاتی دارد ارزش صادرات ندارد.

بحث تحریم و واردات نیز در افزایش تولید نقش بسزایی دارند، اما به اندازه زیرساخت‌هایی که بیان شد، چشمگیر نیستند. آنچه مشخص است دستیابی به تیراژ یک میلیون دستگاهی تا پایان امسال چندان دور از دسترس به نظر نمی‌رسد، زیرا شرکت‌های خودروساز طی سال گذشته حول و حوش همین تیراژ خودرو تولید کرده‌اند. اما رشد ۶۰ درصدی تولید خودرو در سال آینده با، اما و اگر‌هایی همراه است.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
تولیدچنین حودروهایی خسارت محض است تکنولوژی چهل سال پیش را دارند منبع آلودگی هستند ایمنی ندارند قابل صادرات نیستند در جهان خودروهای الکتریکی وهیبریدی ساخته می شود ولی در کشور ما خودروی چهل سال پیش این صنعت را تعطیل کنید منفعت بیشتری دارد حداقل دوچرخه بسازید بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
خب ۶میلیون تولید کنید ۵میلیون هم صادر کنید والاه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
ببینید الآن بازار لوازم خانگی رقابتی شده
بازار خودرو هم باید همین کار صورت بگیره وگرنه همین آش و همین کاسه ادامه دار خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
پراید۷۰۰میلیون باشه ملت شریف دست دلبازمهمانوازمشتی میخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
تولیددویست هزارخودروافزایش چشم گیر۹۰۰درصددرسال ۱۴۰۰ماتونستیم جایگاه خودمون درگهان اول بشیم درکنار گینس ثبت بشیم.کشورهای دیگه ۵درصدخودروسازی افزایش سالیانه دارن ما۹۰۰درصد.خدارراشکررشدخوبی داشتیم درگرونی.ایشاالله ۶۰۰درصدتااخرسال رشدگرونی داریم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
مارا به رخت و چوب شبانی فریفته است**ایران خودرو سالهاست که با گله آشناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
آقا نساز دیگه
بلد نیستی نساز
شما باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی برید و نه اینکه مشتی لگن بی خاصیت را به عنوان خودرو بدید دست مردم.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۰:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
فعلا داخل را سیراب بکنید هر چه و هرگونه که می‌سازید داخیلها فعلا میخرند چون همش دلال‌ها خودرو برنده میشوند
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
بدون کارشناسی و غیراصولی خودرو تولید میکنند. نه به خیابان بندی و جمعیت توجه میکنن نه ایمنی جاده ها نه کیفیت خودرو نه نیاز جامعه ... جامعه هرج و مرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
نخرین نخرین نخرین نخرین نخرییینننن تا رو دستشون بمونه وارزون بشه نخرین نخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
خدا تقاص جوونا رو از تون کنه که نمی تونن پراید بخرن خدا حق مردم رو ازتون بگیره بزودی ...اخه چرا پراید شده رویا برا یک جوون کارگر زحمتکش تحصیل کرده مطمن باشید خدا هست وزیرا چه میدونن درد مردم چیه خودشون بهترین ارامش وامکانات رو دارن
Iran (Islamic Republic of)
Mnii
۰۰:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
خداوند تمامی عوامل و دست اندرکاران ایرانخودرو و سایپا رو لعنت کند برای این ماشینهای آشغال و زپرتی بی کیفیت،قیمت ماورایی و فروش مافیاییشون،آخه چرا باید هر روز کیفیتا پایین بیاد و کفه اون ور ترازو که قیمت باشه بچسبه به سقف چرا باید در طول یکسال قیمتا رو تغییر بدن مگه درامد مردم تغییر میکنه که قیمتو بالا میبرن،دولت و حکومت کثیف آخوندی دستشونو از جیب ملت نمیخوان بیرون بکشن،ای کاش ما مردم هم به اون حد از درک برسیم که هر چیزی که گرون بشه نخریم باز هم کمپین نخریدن خودرو تشکیل بشه و واقعا ای بار خرید نشه تا تجدیدنظری بشه توی قیمت گذاریشون.مجددا میگم خدای متعال تمامی عوامل و مسوولین هر دو شرکت رو نابود کنه بخاطر تولید ماشینهای بی کیفیت و نامرغوبشون و راهی هم واسه خرید ماشینهای خارجی نذاشتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خدایا یک صاعقه ای شهاب سنگی بزن و این دو شرکت خودرو سازی ایران رو نابود کن که شدن قاتل جون و جیب مردم خدایا فقط خودت میتونی و گرنه دولتها به فکر جیب ایران خودرو وسایپا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
الهی آمین هزار مرتبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تا مسئولین این نظام نیششون رو از صندوق خودرو سازها در نیاران و به چپاول ادامه بدن این حرفها جوکه محضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
عملا هم دولت وهم خودروسازان دستشان توی یک کاسه هست واین را دیگه ملت می‌دانند لزومی نداره فرافکنی کنید. خودروسازان عمدا خودروها رادرپارکینگ نگه می دارند ومردم را دصف ثبت نام. این یعنی مردم را بیسواد وبی اطلاع قلمدادکردن. آقایان امروز دیگه فضای مجازی همه چیز رامثل روز به مردم توضیح می‌دهد لزومی نداره دروغ بگویید چیزی از لنز دوربین‌ها مخفی نمی ماند. خدا ازسرتقصیر مقصر نگذرد
که این ملت رابه روز سیاه درهمه امورمملکت کشانده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اجل شأن نزدیک است هیچ ظلمی پاسخ نمانده
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۷:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
فعلا حرف کو تاعمل الان که دوخودروساز پدرمردم دراوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بشنو و باور نکن
اگه ۶۰ درصد گرونترش نکردن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بشنو و باور نکن
اگه ۶۰ درصد گرونترش نکردن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بشنو و باور نکن
اگه ۶۰ درصد گرونترش نکردن اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بشنو و باور نکن
اگه ۶۰ درصد گرونترش نکردن اینا
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۶:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خدمت اون دوستیکه می فرمایند سپاه وارد خودروسازی شود عرض شود که،یکی از مشکلات بزرگ کشورما همینه که اکثرا در غیر تخصص خود مشغولند.سپاه به درد کار نظامی میخوره نه خودرو سازی عزیزم .سپاهی آموزش نظامی دیده نه خودروسازی،مثلا تو راه سازی سپاه ورود کرده جاده افتتاح نشده از بین می رود.من دوره برم خیلی سپاهی میبینم که اکثرا زیر دیپلم هستند حالا تو میگی خودرو بسازند،خنده داره ،نکنه مهندسای بنز،نیسان،هیوندا همه رو سپاهی ها آموزش دادند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۵۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حالا فرض کن به این آرزو هم رسیدید ولی خاک بر سر کشوری هشتاد ملیونی با اینهمه توان و ظرفیت که آرزویش تولید سه ملیون خودرو باشد ،تولید ایران اسلامی می‌باید به مرز ده ملیون و یا بیشتر را نشانه و هدف بگیرد .
توان تولید سه ملیون هر چند خوب ولی ناکافی است.
با رباتیک شدن و افزایش قطب‌های خودرو چه توسط سپاه و چه ارتش و چه نیروهای دیگر و چه مپنا و وزارت نیرو و چه وزارت راه و چه بخش خصوصی شاید تولید ایران افزایش خوبی داشته باشد ولی هدف گرفتن تولید بیش از ده ملیون یک کار بزرگ جهادی و انقلابی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
چرا 20 درصد!؟! حداقل 500 تا1000درصد بالا رفته، خیلی منت میزارید ومردم رابدبخت کردید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حاجي هر چقدر توليد بيشتر باشه بازم ماشين گرون تر ميشه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تولید خودرو می‌باید به مرز ده ملیون درسال و بیشتر برسد اما با این بی عرضگی صنعت خودرو این امر یک فکر و خیال خام تنها برای ایران عزیز ماست.
ما هیچگاه به پای خودروسازان کره ای و چینی و ژاپنی نمی‌رسیم حتی با کمک رباتها !!!!!!!!!!
زیرا صنعت خودرو ایران به دست بی عرضه های وطن فروش و مدیران و مسولان بی کفایت و ناشایست است که فقط پول پرستی و پول میشناسند .
این صنعت خودرو پویا نیست این صنعت مرده است .
صنعتی که فقط بلد است جیب مردم را خالی کند و آشغال تحویل مردم دهد .
صنعتی که به استقلال و طراحی ایرانی و ساخت قطعات و خودروهای ملی نمی اندیشید و نمی اندیشد.
صنعتی که پس انداز یک عمر انسانی را با تحویل یک خودرو نه چندان پیشرفته می‌ستاند.
این صنعت خون مردم را در شیشه کرده ،صنعتی که حامی مردم سرزمینش با دادن خودروهای قسطی بلند مدت هم نیست.
این صنعت فقط اسمش ایرانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
من ماشین ندارم و نمیتونم بخرم پولشو ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
باز خالی بندی‌های وزرای باقیمانده شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
جالبه...این متن من نوشتم چهار خطشو پاک کردی فقط اینو گذاشتی؟؟؟ شماها دیگه کی هستین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تنها راه درمان قیمت خودرو جلوگیری و توقف کامل فروش به صورت پیش فروش سه ماهه و سالیانیه است .. خودرو سازان با این ترفند کنترل کامل بازار را در دست دارند و هر بلایی که بخواهند سر قیمت و خریدار می آورند و هیچ چاره ایی برای مردم و حتی دولت باقی نگذاشته اند ...پیش فروش باید غیر قانونی و متوقف شود ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
شما صد میلیون ماشین درست کن، وقتی نتونیم بخریم چه فایده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مجبور نیستید صادر کنید برق ها قطع شوند شما به ارز برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
قیمت خودرو در ایران واقعی نیست
خودروهایی در همین سطح در جهان بین ۴۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون قیمت دارند
واقعا یک ظلم مضاعف از طرف دولت به مردم فقیر و قشر متوسط و کارمند هست
واقعا ظلم بزرگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مردم رو با خاک یکسان کردید خودرو مسکن غذا و دارو را از عمد گران کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سنگ بزرگ نشانه نزدنه. تازه ذر برنامه کوتاه مدت.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام کیفیت بره بالا قیمت منطقی بشه و همه با هر شرایطی بتونن خودرو بخرن هم خودروسازان و هم مردم سود میبرن مسکن و اینترنت و موارد دیکم همینطور بشه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خودروسازی ایران با این شکل و شمایل نه تنهااسایش برا مردم نمیاره بلکه باعث ازار و اذیت هم شده . اگر به جای هزینه های سرسام آور تو این صنعت تو کشاورزی هزینه میکردیم الان یکی از قطبهای تامین خوراکی تو دنیا بودیم و قطعا یکی از بازیگرای اصلی دنیا بودیم . طوری که کشورها براحتی نمیتونستن از ما بگذرند .
الان صنعت خودرو ما یه صنعت خنده دار و دلال پرور شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
چرا با همچین گزارش های با اعصاب ملت بازی میکنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تنها راه درمان این دو شرکت خودروسازی این هست که دولت کل سهام این دو شرکت را بفروشد و کنار بکشد آن وقت سهامداران خوشان برای شرکت تصمیم گیری می کنند همچنین بدهی خودروسازان به بانک مرکزی پرداخت می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این خود رو سازها باید خلع ید شوند و به دولت بازگردند. ،، و پس از برسیهای کامل و دادن حق مردمی که خود ر و های دست دوم و یا کلک های دیگر ،به مردم واگذار شده سرمایه گذاران را متعهد نمود ....... انگاه. این دو خود رو در بورس گداشته و سهام انرا به خریداران واگذار کند ،، ... این کارخانجات. هم اکنون وارد مونتاژ کاری هستند
و هر اتومبیلی که خریدار نداشته. ، ازطزیق. مونتاژ و دادن بعضی تغیییرات .. خدا تومان از مردم ایران میگیرد ... درحالیکه همین خود رو از کشورهای همسایه وارد کنید قیمت
باز هم کمتر است .. چه بسا ماشینهای قاچاقی که وارد میشود توسط همین خود رو سازان است و. سرمایه خود را به چند برابر افزیش مید هند
به هر حال. ابروی خودرو سازی ایران رفته ،، و قولی که دادند چندبن سال قبل که اتوموبیل ملی ایران را معرفی میکنند ،،، رفته هوا و شورائی بنام رقابت تبیدیل به شورای رفا
قت تعییر کرده است ‌،،و مطمینا سالانه چیزی میگیرند که قیمتها را بالا میبرند...

ما تنها راه را برگشت به ابتدا میدانیم و سهامداران را نمیدانیم کی هستند و از کجا امده اند ،که. کارشان به گند کشیدن خودرو های به اصطلاح ایرانی است. و جیب خالی کردن مردم تنها فایده انها بوده است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
فکر کردی سهام داران این شرکتها کیا هستند از دولتی در میان سهامداران خودی جایش رو میگیرتد
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد خان
۱۲:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سپاه باید خودرو سازی شروع کنه تا پوز این خودروسازای آشغالهای بماله به خاک، درود بر سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام هر جا این عزیزان با غیرت وارد شدن کار تمام و مشکلات حل شده در تمام کارها از ایشان که مردمن کمک کرفته بشه همه مشکلات حل شدنیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اجازه واردات هر خودرو برای هر یک نفر و توسط خود شخص و برای استفاده خودش و خانواده اش و بدون هزینه گمرک
دولت اگر به فکر مردم است چنین قانونی تصویب کند
من کارمند هستم و در آرزوی یک خودروی مناسب و با قیمت مناسب.
این همه ظلم واقعا برای که؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
طرح صیانت رو اجرا کنید.
منتظریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام ببینید دل مردم ازدست این خودروسازهای داخلی خونه الحق خودروهای داخلی بهیچ وجه قابلیت صادرات ندارند وهمین انحصار خودروسازی کشور را زمین زده
Iran (Islamic Republic of)
محمد امين
۱۸:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
درود بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
والا کاش خبرگزاری ها حداقل انصاف داشتند ، روتون میشه کاهش 20 درصدی قیمت آهن قراضه رو تیتر می کنید ؟!!

کاش سپاه وارد این عرصه میشد و این کارخانه ها تعطیل و خودروی درست و حسابی و ارزان وارد یا با الگو گرفتن از قطب های تولید خودرو تولید میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
۱۰۰ درصد خودروهای اداری و عملیاتی سپاه .ژاپنی و کره ایه.اول یه خودرو واسه خودشون بسازن بعد بیان کمک مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
با چه سندی عنوان می کنی که تمام ماشین های سپاه خارجی است
لطفا یک روز روبروی یک پادگان سپاه اتراق کن تا ببینی تمام تصورات تو اشتباه است
سپاه قابلیت های زیادی با نیروی متخصص عالی دارد ولی هنوز بعضی ایرانی ها باور ندارند
هر ساله بسیاری از جوانان نخبه در دانشگاه های سپاه وارتش با کنکور تحصیل می کنند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سپاه توان خودروسازی نداره این یک لاف بزرگه شاید هم به زبان و دانش ساخت راهم داشته باشند ولی به عمل کار برآید به سخن دانی نیست ما همین حالا هم هفت هشت ملیون تولید درسال کمبود داریم سپاه و ارتش و نیروهای دیگر اصلا این توان ساخت و این تولید گسترده را ندارند حتی تولید برای خودشان را هم ندارند.
اگر دروغ میگویم به خودروهای سپاه و ارتش و خانواده هایشان نگاه کنید .
توان خودروسازی کشور ما یک توان ضعیف است.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۰:۰۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
سپاه خودرو ساخته
خودرو طوفان و خودرو های رباتیک و پیشرفته ای که سپاه ساخته رو برید ببینید بعد بیان الکی چرندیات بنویسید
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
رویا ؟ تولید 3 میلیون خودروی ایرانی و خرید اون توسط مردم کابوسه ، گمرگ رو آزاد و بذارید خودروهای خارجی با قیمت واقعی وارد ایران شود این کارتون و تحمیل خودروی داخلی به مردم عین حق الناس و حرام است..
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
لطفا با رویاپردازی و وعده وعیدهای غیرواقعی دل مردم را خوش نکنید...چون اولا خودروسازی در کشور ما انحصاری و مافیایی هست نه رقابتی و مشتری مداری . دوم اینکه خودروسازی ما فاقد مدیران خلاق و دلسوز میباشد . سوم اینکه در شرکتهای خودروسازی ما هزاران نفر به عنوان مدیر و مسئول بصورت سفارشی و فرمایشی استخدام شده و با وجود عدم داشتن مهارت و سواد و کارایی لازم حقوقهای نجومی میگیرند که همه این هزینه ها از جیب مصرف کننده واقعی دریافت میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بابا در این آشغال سازها رو ببندین، ماشین درست درمون وارید کنین، حتی دست دوم و کارکرده. از ژاپن، آلمان و کشورهای درست و حسابی
این آشغال سازها، کارخونه هاشون زمین خیلی زیاد داره. به حرف من کنید، زمیناشونو شخم بزنید، جاش گندم بکارید، به خدا هم سودش بیشتره، هم خدا رو خوش میاد، هم منطقی و قابل توجیهه.
آخر آخر آخرش میشیم مثل شوروی سابق. بی خیال خودرو سازی شده و بهترین ماشینها رو به قیمت منصفانه و استطاعت پذیر وارد میکنه. مردمش هم در رفاهن و بهترین ماشینها، به روز ترین ماشینها رو سوار میشن. یعنی میتونن بخرن و سوار شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
انشاالله که کمتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تولید وفروش خودروراانحصا ی کردید تا آشغالهای ایرانخودرو سایپا راباقیمت گران به مردم قالب کنید!!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این تیتر، حَرفه یاعَمَله!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
وعدۀ سر خرمنه، مثل بقیۀ مطالبی که تا الان از سمت دولت‌ها اعلام شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حرف دولت مساوی است با عمل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
شما مردم ایران را گروگان گرفته اید و دارید به زور و انحصار ماشینی که 20 ملیون نمی ارزه را 400 ملیون بهش می فروشین. مردم آزاد و مختار کشورهای دیگر هیچ اجباری ندارند این تولیدات در سطح نازل را خرید کنند. وقت تویوتامدل2021 به قیمت پراید ایران گیرش میاد . میاد از شما ماشین میخره.؟ شما واردات را آزاد کنید ببینید مردم ایران اصلا نگاه به ماشین داخلی دیگه مکنن یا نه.با این تفکرات می خواهید کشور را درست کنید؟ زهی خیال باطل.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۰:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
از جنب جوشي كه دولت جديد داره من اميدوارم كه چند سال ديگه به تيراژ سه ميليون خودرو برسيم هم كيفيت مره بالا هم قيمت كم ميشه شدنيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
وزیر هم خواست قوپی در کنه ..... صادرات چه مسخره اخه تا وقتی تویوتا و بنز و ..... هستن شما میتونی با پراید صادرات انجام بدی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
داش منظور از صادرات همین ماشینهای رو میگن که تروریستها داخلش بمب میزارن و منفجر میکنند. چون حیف بنز و یا بی ام و و یا تویوتا را منفجر کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آره انحصار درست کنید و خودتان واردکنید و با چندین برابر قیمت به مردم با منت قالب کنید گور پدر صنعت و مردم 3 میلیون چه بگو 10میلیون کیلومتر که نمی اندازد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آره انحصار درست کنید و خودتان واردکنید و با چندین برابر قیمت به مردم با منت قالب کنید مردم 3 میلیون چه بگو 10میلیون کیلومتر که نمی اندازد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ماشینهای اشغال ایران را در عرض چند ماه چند ده میلیون گرون کردند .همین پراید در چند ماه از 100 به 160 رسیده حالا 20 درصد کاهش قیمت گیرم به 140 یا 130 برسد خیلی ذوق زدگی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خواسته ما : ایران خودرو و سایپا همه خودروهای با کیفیت خود را اصادر کنند.... به جای آن ماشین های بی کیفیت ژاپنی و اروپایی وارد کنند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خدایی اگه رو پراید هوش مصنوعی نصب بشه ، پراید خودکشی می‌کنه.
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
الان تو این بحران تولید من ماشین صفر آوردم از کارخانه رفتم نمایندگی کارشناس میگه تصادف کردید میگم نه تازه دو هفته است خریدم میگه پس چرا کمک هاش برعکسن حالا میخوایید با کدوم نبوغتون تیراژ خودرو رو به ۳میلیون در سال برسونید مردم رو چ فرض کردید این ۱۳ دولتی که آمدن سر کار هیچ کدومشون جرات واردات خودرو رو ندارن والا کی میاد این آهن قرضه هارو میخره همین پژویی که شما سنگشو به سر این مردم می‌زنید ۳۳ساله تو فرانسه از رده خارج شده واسه چی واسه اینکه اینها کافرن و واسه جون آدم هاشون ارزش قائلند ولی شما چی ۴۰ ساله سر من شیره می‌مالید میگید خودروی ملی که چی تو تحریم ها مشخص شد یه برف پاکن ماشین درست کنید ایراااااااانم آرزوست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اگر زمانی که شما در چند سال آینده موفق به صادرات شوید ، فقط به جاهایی می توانید خودرو صادر کنید که با ما رابطه سیاسی نزدیکی داشته باشند ، مثل سوریه . تا حتی تا چند سال پیش افغانستان هم برای خرید خودرو تمایلی نشان نمیداد . در کل جهان شرکت های خورو سازی پیشرفته ترین خودروها را تولید می کنند که تولید کشور ما در برابر آنها بیشتر شبیه یک شوخی است . شما به دیگر مردم کشورهای دیگر نمی توانید به صورت دستوری خودرو ایرانی را بفروشید چون آنها در تصمیم گیری برای خرید خودرو آزاد هستند و آنچیزی که به نفعشان باشد ، می خرند . علاوه بر آن خودرو های شما استانداردهای اکثر کشورهای هدف را نمی تواند تامین کند . بنابراین شعار صادرات ۱ میلیون خودرو در سال توهین به شعور مردم است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ماشین های بی کیفیت رو به قیمت گزاف و بسیار گران به مردم میندازید از افزایش تولید هم حرف میزنید ؟! پراید تو این چند سال حداقل ۸ برابر شده شما میگید درصورتی که تولید به سه میلیون در سال برسه تازه بیست درصد قیمتش کاهش پیدا میکنه ؟! عجب راه حلی !!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ماشین های بی کیفیت رو به قیمت گزاف و بسیار گران به مردم میندازید از افزایش تولید هم حرف میزنید ؟! پراید تو این چند سال حداقل ۸ برابر شده شما میگید درصورتی که تولید به سه میلیون در سال برسه تازه بیست درصد قیمتش کاهش پیدا میکنه ؟! عجب راه حلی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
همینم قیمتش کم بشه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ماشین های بی کیفیت رو به قیمت گزاف و بسیار گران به مردم میندازید از افزایش تولید هم حرف میزنید ؟! پراید تو این چند سال حداقل ۸ برابر شده شما میگید درصورتی که تولید به سه میلیون در سال برسه تازه بیست درصد قیمتش کاهش پیدا میکنه ؟! عجب راه حلی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
قیمتاش و خرابکاری رو که دولت قبلی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ماشین های بی کیفیت رو به قیمت گزاف و بسیار گران به مردم میندازید از افزایش تولید هم حرف میزنید ؟! پراید تو این چند سال حداقل ۸ برابر شده شما میگید درصورتی که تولید به سه میلیون در سال برسه تازه بیست درصد قیمتش کاهش پیدا میکنه ؟! عجب راه حلی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
افزایش 7500 درصدی و بعد کاهش 20 درصدی
واقعا دیگه بسه، بذارید مردم نفس بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آبجی با این بنده خداها که مصاحبه کردی خودشون جزو بزرگ دلالهای خودروی کشور هستن پس اصلا فکرشو نکن که جواب درست گرفتی . پیچوندنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خودرو که نیست ارابه مرگه

ینی قشنگ میفهمی که اگه با تصادف نمیری حتما نقص عضو پیدا می‌کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بگویید شما کل خودروی ای که تولید میکنید همه را صادر کنید مردم ما از انها بیزارند همه را صادر کنید و برای مردم کشور از خارج وارد کنید متشکریم0
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام
اگر همان طور که حضرت آقا گفتند حرکت انقلابی باشد ما هیچ چیز نشد نداریم مدیر و کارشناسی که جرأت ندارد و کار شکنی می کند بگذارید کنار
مگر همه‌ی مشکلات ما صادرات هست شما اصلا حرف از مردم که داشتن خودرو برایشان شده رویا حرف زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
چرا فقط تاکید دارید تولید زیاد بشه باید کسی باشه با این قیمتهای بالا خودرو بخره فقط میخواند تولید را بالا بیارند با هر کیفیتی قیمت و کیفیت را هم درس کنید واردات خودروهای برقی را ازاد کنید بدون تعرفه و گمرک حق انتخاب به مردم بدید ماشین باید هر ۸ سال عوض بشه باید جوری باشه که مردم بتونند خرید کنند مافیایی گسترده که در خودرو هست را بردارید فقط شعار ندید اگه قرار باشه مثل دولت قبل فقط به دنبال افزایش تولید باشید و قیمتها را هیپ تغیری ندید امیدها از دست میره اینها مطمن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ماشین میشه کالای سرمایه ای دست ثروتمندان
-
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ورداتوآزاد كنيد هركي خودرو فرسوده داره بتونه خودرو برقي يا هيبريدي بگيره دولت خودش اين كارو انجام بده هر خودروي به اسم هركي بوده تو يك تاريخ معيين مثلا مدت 2سال بهش بدن بزار دلالم نتونه ورود كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خودروسازان ما فقط دارن مردمو میدوشند

جون مردم اصلا واسشون مهم نیست فقط پول

خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مال اینه که دولت ما دولت ماکیاولیه

و بجای اجرای احکام اسلام و حکومت اسلامی

اصول ماکیاول را به کار بسته

و از اصول 10 گانه ماکیاول در حکومت داری

رعایا خود را بدوش در حالی که فکر می کنند به آنها خدمت می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اگه خودرو های ایرانی لااقل کیفیت داشتند آدم زورش نمیومد پول زیاد واسشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
الان ۲۰ درصد ارزون میکنن یک ماه دیگه ۴۰ درصد گرون تر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ظلمی که خودروسازان ما با مردم کردند ، صدام با ایران نکرد

تعداد کشته و زخمی های ما با این خودروهای اشغال از کشته های جنگ ایران و عراق بیشتره

و هر مسئولی تو این چند سال سکوت کرده و با اینا همراهی کرده شریک جرمشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بااون ۳ میلیون تولید داخلی کاری نداریم.فقط جناب وزیر بگه اون ۱ میلیون خودرو رو میخواد به کدوم کشور و مردم بخت برگشته ای صادر کنه؟حتی طالبان و یمن هم تویوتاهای مدل ۲۰۲۱ با قیمت معقول سوار میشن چه برسه بقیه کشورهای همسایه که ثروتمندترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دمت گرم اون وزیر احمق مردم را چی تصور کرده؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اگر بجایی این همه حرف مفت، یکم عمل میکردید وضع مملکت ایطوری نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تکنولوژی صنعت خودرو سازی ایران مربوط به چهل سال پیشه

ینی بهترین خودرو ایرانی حتی نمیتونه استاندارهای چهل سال پیش اروپا رو پاس کنه

آیا مردم ایران مستحق همچین آهن پاره های هستن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خودروی مثل پراید خدایی ارزش پنج میلیون و نداره تو کدوم کشور سوار پراید میشن

ینی اشغال تر از صنعت خودروسازی ایرانی تو دنیا کسی سراغ داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
کاهش چند درصدی خودرو اصلا قابل قبول نیست

چطور آقایان تو دو سال قیمت خودرو رو بیست برابر کردن ولی حاضر نیستن با افزایش تولید لااقل قیمت‌ها رو نصف کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ظرف یکی دو سال از 20 رسید به 160 میلیون ، تقصیر خودروساز دزد نیست مقصر مردمند که می خرند ، من یکی هرگز این آشغال ها رو نخواهم خرید ،با این وضعیت آشغال سایپا و ایران خودرو برای داخل شهر دوچرخه خوبه و ورزش هم محسوب میشه و مسافرت ها هم اتوبوس یا هواپیما...
Iran (Islamic Republic of)
صبا آرچیتا
۰۸:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
700 درصد گرون کردن بعد فقط 20 درصد کاهش قیمت؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۰:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
700 درصد نسبت به قيمت ده سال پيش 20 درصد نسبت به قيمت الانه ميشه 140 درصد قيمت ده سال پيش مهندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آقای سیاوش همین سه سال پیش 20 تومن بود و همه صداشون در اومده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تولید رقابتی نباشد از نظر کیفیت و قیمت حتما اشکال و میله دارد حمایت از تولید داخلی هم پدر مردم در آورده است خوب اینها چرا صادرات خارجی ندارند اکثر تولید داخلی بی کیفیت و گران هستند تو دنیای پیشرفته اینها رو مفتی هم تحویل نمیگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حمایت از این یکی تولید داخلی حرومه چون پای جون انسان ها و کودکان وسطه ،
نخرید این آشغال ها رو حالا لوازم خانگی رو باید حمایت کرد لباس رو باید حمایت کرد حتی گوشی همراه رو هم میشه حمایت کرد چون رقابتی تولید میشه و خوبه و حتی بسیاری از تولیدات داخل به عنوان مثال لباس از بسیاری از برندهای خارجی برترند..
اما این آشغالا چی دارن.. آهن های آدم کش
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۳:۲۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
باید این آشغال سازها رو تحریم کرد برعکس لوازم خونگی و ،،،
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ّآبروی اسلام و نظام بردید
آخرین اخبار