قریشی گفت: عامل کشتار غیرمجاز دام در منزل مسکونی در شوشتر شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد.

سید مرتضی قریشی رئیس اداره دامپزشکی شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با افزایش تیم‌های نظارت بر فرآوره‌های خام دامی و بهداشت عمومی در سطح شهرستان و همچنین رصد و پیگیری‌های انجام شده با تلاش بازرسان اداره دامپزشکی، فردی که در منزل مسکونی نسبت به کشتار غیرمجاز دام اقدام می‌کرد، شناسایی شد.

او با بیان اینکه فرد خاطی که به صورت مخفیانه اقدام به ذبح غیر بهداشتی و غیرمجاز یک راس گاومیش کرده بود، از مدت‌ها قبل تحت نظر کارشناسان این اداره قرار داشت، افزود: با همکاری ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به مرجع قضایی معرفی شد و لاشه کشتار شده در منزل تا زمان تعیین تکلیف فرآورده استحصال شده به پیش سرد کشتارگاه انتقال یافت.

قریشی با بیان اینکه دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذیربط با فراهم کردن امکانات مطلوب در کشتارگاه، شرایط کشتار دام را در مکانی بهداشتی و تحت نظر مستقیم کارشناسان دامپزشکی برای شهروندان فراهم کرده اند، اظهار داشت: این اداره در حوزه سلامت، با متخلفانی که بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند، برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست هرگونه تخلف بهداشتی در حیطه کاری دامپزشکی را جهت پیگیری قانونی به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند و ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی از مراکز مجاز بهداشتی، به مهر و برچسب دامپزشکی که به لاشه‌ها الصاق شده است، توجه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۰:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
ممنون از اداره دامپزشکی برای زحمات شما، اما چرا شهرداری شوشتر در راس مکان ضبح کردن کوتاهی میکنه؟ مشکلاتی مثل: فشار پایین آب، نبودن سیستم خنک کننده و گرم کننده، و اینکه کشتارگاه نیمه صنعتی تمام وسایلش رو فروختن و رفته رفته تبدیل به کشتارگاه سنتی شد
و از ماشین های فرسوده و بدون سردخانه و بدون کارگر مخصوص تخلیه گوشت و رانندگان ناشی استفاده میکند؟؟؟
از رییس محترم دامپزشکی استان خوزستان و شهرستان شوشتر انتظار پیگیری و تایید بهداشت مکان و خودروهای حمل گوشت را داریم با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا منجزی
۱۹:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
چرا کسی جلوی کشتار های کنار جاده ای رو نمیگیره مگ اونا با نظارت کسی کشتار میکنن؟؟؟