مدیر کل دامپزشکی مازندران از احیاء و فعالیت مجدد خانه‌های بهداشت دامی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمد حسن گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در جلسه مشترک با بسیج جامع کشاورزی از احیاء و فعالیت مجدد خانه‌های بهداشت دامی در روستا‌های دورافتاده برای خدمت رسانی به روستائیان و مناطق محروم در استان خبر داد.

او افزود: ۲۱ خانه بهداشت دامی در استان داریم که تقریبا ۳۰ درصد آن فعال بوده و مابقی یا به دلیل فرسودگی ساختمانی غیر فعال و یا به صورت فصلی در حال ارائه خدمات دامپزشکی به روستائیان هستند.

گلپایگانی علت غیر فعال بودن بخشی از این خانه‌های بهداشت دامی را نبود نیروی کافی و دارا نبودن تجهیزات لازم و یا تخریب ساختمانی این واحد‌ها اعلام کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که با بسیج جامعه کشاورزی استان منعقد شده  به زودی شاهد فعالیت کیفی این خانه‌های بهداشت برای ارائه خدمات دامپزشکی در دوردست‌ترین نقاط محروم خواهیم بود.

او افزود: در اجرای این طرح از بسیجیان داوطلبی که دارای مجوز درمان هستند کمک گرفته خواهد شد تا در کنار بسیجیانی که در این رشته دارای مدارک دانشگاهی می‌باشند در اموراتی همچون سمپاشی، مقید کردن دام‌ها و یا واکسیناسیون دام‌ها کمک گرفته شود.

گلپایگانی هدف از اجرای این طرح را تامین امنیت غذایی برای روستائیان و در نهایت تولید محصولات دامی سالم و بهداشتی عنوان کرد و گفت: در این راستا از تمام توان خود چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی دامپزشکی استفاده خواهیم کرد تا با همکاری بسیج جامعه کشاورزی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در سالی به که به فرموده، سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدائی‌ها نامگذاری شده بتوانیم خدمات دامپزشکی را به دورترین نقاط محروم ارائه دهیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.