یکی از مهاجمان به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه در جریان دادگاهی در آمریکا به جرم خود اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مهاجم به ساختمان کنگره در زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری میلادی با نام مستعار "قانون شمام" روز گذشته در دادگاه به جرایم خود اعتراف و اعلام کرد از عدم حمایت دونالد ترامپ از خود بسیار ناامید شده است.

این متهم که جیکوب چانسلی نام دارد اهل آریزونای آمریکاست و در روز حادثه با کلاهی شاخدار تصاویر مختلفی از خود در داخل و اطراف ساختمان کنگره در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. این متهم که مدتی است در بازداشت به سر می‌برد در جریان جلسه دادگاه به تمامی جرایم خود اعتراف کرد و در نهایت متهم شناخته شد.

این فرد پس از دستگیری توسط مقامات قضایی مورد بررسی‌های سلامت روان قرار گرفت و اعلام شد چانسلی مبتلا به برخی اختلال‌های روانی مانند اختلال دوقطبی و افسردگی شدید است. مقامات قضایی آمریکا می‌گویند این متهم پس از اعتراف به جرایم خود ممکن است به ۲۰ سال زندان و پرداخت بیش از ۲۵۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شود.

 چانسلی یکی از هواداران دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا در نظریه "توطئه قانون" است که او را یک منجی جمهوری خواه و دموکرات‌ها را انسان‌هایی بی تمدن می‌داند. آلبرت واتکینز، وکیل مدافع چانسلی در دادگاه اعلام کرد: گرچه ترامپ از چانسلی حمایت نکرد، ولی او برای همیشه یکی از مدافعان رییس جمهور سابق باقی خواهد ماند.

گفته می‌شود این متهم در اعتراف‌های خود اعلام کرده روز حادثه عده‌ای برخی اسناد و مدارک موجود در کنگره را به سرقت برده اند.بسیاری از مقامات آمریکا، دونالد ترامپ را مسئول اصلی حادثه حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری میلادی می‌دانند و به دنبال اثبات این موضوع از طریق جمع آوری تمامی مدارک و مستندات ممکن هستند.

تا به حال نزدیک به ۶۰۰ نفر به اتهام شرکت در آشوب‌های انتخاباتی آمریکا به ویژه حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار