رئیس جهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت : کشت ۲ هزار هکتار چغندرقند پاییزه در سال زراعی جاری در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اردشیر نورمحمدی رئیس جهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت : کشت پاییزه چغندر قند نسبت به کشت بهاره مصرف آب کمتر، میانگین عملکرد بالاتر و جهت اصلاح خاک از کشت‌های مناسب است که و توسعه این کشت از سیاست‎‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های آینده است.

او گفت : با همت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در چندسال گذشته ترویج الگوی کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان سرپل ذهاب به خوبی انجام گرفته است به صورتی که در سه سال گذشته ۲ بار چغندرکار نمونه کشوری از شهرستان سرپل ذهاب منتخب شده است.

رئیس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب افزود: پارسال با تولید۵۲ هزار تن محصول چغندر قند، ۶۴۰ میلیارد ریال درآمد زایی ایجاد شد که به دلیل وجود اراضی کشاورزی مرغوب و کار کارشناسی بوده است.

نورمحمدی افزود: با کشت محصولات استراتژیک به صورت اصولی و مهندسی می‌توان بیشترین بهره برداری را انجام داد.

او گفت: افزایش بهره‎ وری آب از مزایایی است که کشت چغندرقند در تناوب زراعی دارد.

۱۵ روستای سرپل ذهاب سیار آبرسانی می شوند

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: ۱۵ روستای این شهرستان با توجه به مشکلات خشکسالی و کمبود آب با استفاده از تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

احمد احمدی افزود: به منظور برخورداری همه مردم شهرستان از آب شرب همراهی و توجه جدی مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.

او ادامه داد: در مساله تامین آب شرب، در برخی از روستا‌ها نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم و به طور قطع با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب سرپل ذهاب گفت: یکی از موضوعاتی که مشکلات را در تامین آب شرب بیشتر می‌کرد قطعی برق و در پی آن خاموشی پمپ‌های آب بود که در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شد تا مشکل آب شرب به حداقل ممکن برسد.

او ادامه داد: شهرستان سرپل ذهاب ۳۱ هزار انشعاب آب شهری و روستایی دارد.

 او افزود: فرسودگی تاسیسات، خطوط انتقال و شبکه توزیع و از طرفی هم اضافه برداشت‌ها، دلیل کمبود و قطعی آب برخی روستا‌های بخش «قلعه‌شاهین» شهرستان سرپل‌ذهاب است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.