صالح قوجیل، رئیس پارلمان الجزایر ضمن انتقاد از رفتار خیانت‌بار مراکش در ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی، قطع روابط دیپلماتیک با مراکش را ضروری دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شهاب، «صالح قوجیل»، رئیس پارلمان الجزایر در سخنرانی خود با اشاره به اقدامات جنایت‌آمیز رژیم صهیونیستی و رفتار خیانت‌بار مراکش مبنی‌بر ایجاد رابطه با رژیم اشغالگر قدس، گفت: مراکش به دشمن عرب‌ها اجازه داد از داخل سرزمین‌های ما تهدیدمان کند.

او در ادامه افزود: با این اقدامات مراکش، قطع ارتباط دیپلماتیک با این کشور ضروری و واجب است، الجزایر پیش‌تر سعی می‌کرد در خصوص رفتار مراکش با ملاحظه رفتار کند، اما مراکش اکنون باید بفهمد که ما همیشه چشممان را بر روی رفتار‌های این کشور نمی‌بندیم.

الجزایر پیش از این هم اعلام کرده بود موجودیت رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور نمی‌پذیرد و عضویت این رژیم در اتحادیه آفریقا باعث نمی‌شود این رژیم به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شود.

با تشدید تنش میان دو کشور همسایه آفریقاییِ الجزایر و مراکش که نقش رژیم اشغالگر قدس در افزایش این تنش‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، کار به جایی رسیده است که الجزایر با متهم کردن مراکش به اقدامات خصمانه، روابط خودش را با این کشور قطع کرد. این میزان از تشدید اختلافات بین الجزایر و مراکش از بیش از ۲۰ سال پیش تاکنون، بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار