مدیر بیمارستان شهید کامیاب از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بالغ بر ۷۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید کامیاب با بهبودی کامل ترخیص شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود خانی مدیر بیمارستان شهید کامیاب از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بیمارستان شهید کامیاب ۲ بخش ICU با ظرفیت ۱۸ تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و همه روزه ظرفیت این بخش‌ها به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل است، زیرا با ترخیص یک بیمار، یک بیمار دیگر جایگزین می‌شود.


او افزود: خوشبختانه وضعیت بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید کامیاب خوب است و این بیماران ترومایی هستند که مبتلا به کووید هم شده بودند و پس از بهبودی کامل از هر ۲ بیماری ترخیص می‌شوند و انتقال آنان را پس از درمان تروما جهت ادامه درمان کرونا به یک بیمارستان دیگر نداریم.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روزانه ۲۶۰ بیمار پذیرش و به همین تعداد ترخیصی داریم، ادامه داد: از مجموع مراجعاتی که در هر روز به اورژانس بیمارستان شهید کامیاب داریم ۶۸ درصد آنان موارد بستری بوده و ۳۲ درصد دیگر موارد سرپایی هستند.

خانی بیان کرد: در موارد روزانه ۵ تا ۶ درصد مراجعات کرونایی هستند که متأسفانه اکثراً دلتا و خانوادگی هستند و تمام تلاش کادر درمان بیمارستان شهید کامیاب این است که این افراد با سلامتی کامل از این مرکز درمانی ترخیص شده و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگردند.

او تصریح کرد: خوشبختانه در میان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید کامیاب بالغ بر ۷۰ درصد آنان مداوا می‌شوند و پس از بهبودی کامل ترخیص می‌شوند و امیدواریم که این آمار افزایش یابد و شاهد بهبودی کامل تمامی مبتلایان به کووید ۱۹ باشیم.


مدیر بیمارستان شهید کامیاب از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا در بحث پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار کمک کرده و امیدواریم که با افزایش سرعت‌گیری در روند واکسیناسیون جامعه هدف در موعد مقرر و حتی زودتر از آن واکسینه شوند، اما نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد بحث تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از انجام واکسیناسیون بوده و نباید دریافت واکسن را به معنای کنار گذاشتن ماسک، حضور در تجمعات و جمع‌های شلوغ، عدم رعایت فاصله اجتماعی و عدم شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون قلمداد کنیم.

 

منبع؛ فارس

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.