مراسم بزرگداشت سردار مبارزات جنوب کشور شهید رئیسعلی دلواری همزمان با صد و ششمین سالروز شهادت او برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: مراسم بزرگداشت سردار مبارز جنوب شهید رئیسعلی دلواری به دلیل شرایط کنونی بیماری کرونا در استان، امکان برگزاری مراسم با حضور پرشور مردم را نداشتیم و به همین علت با استفاده از ظرفیت رسانه این مراسم برگزار شد.

او ادامه داد: این مراسم با حضور واحد سیار صدا و سیمای مرکز بوشهر در منزل یا همان موزه شهید ئییسعلی دلواری همراه بود که با دعوت از نویسندگان، کارشناسان و نوادگان این سردار مبارز به طور زنده و مستقیم از شبکه استانی پخش شد.

معاون اداره کل میراث‌فرهنگی استان بوشهر افزود: یکی از نکات جالب توجه در مراسم، ارتباط زنده تصویری با مراکز صدا و سیمای دیگر استان‌ها بود که کمک کرد تا مردم ایران اسلامی از این طریق با بخشی از رشادت‌های رئیسعلی دلواری و همرزمانش در مبارزه با استعمار انگلیس، و حال و هوای این روز در دلوار آشنا شوند.

ابراهیمی تاکید کرد: بدون تردید رئیسعلی دلواری نماد استعماری ستیزی استان دارالحماسه بوشهر است و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود درکنار حفظ آثار به‌جا مانده از او، معرف اهداف، شجاعت و ایثارگری این شهید بزرگ باشیم.

خانه شهید رئیسعلی دلواری در بندر دلوار قرار دارد که به موزه تبدیل شده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.