استاندار خراسان جنوبی در پیام خود به مناسبت روز بهورز گفت: بهورزان از ارکان اصلی شبکه بهداشت به شمار می روند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در پیامی که به مناسبت روز بهورز صادر کرد گفت: دوازدهم شهریور ماه، روز بسیار گرانقدری در حوزه سلامت کشور است، روزی برای پاسداشت مقام و جایگاه بزرگوارانی که از ارکان اصلی شبکه بهداشتی به شمار رفته و این روز به نیکویی به نام بهورزان عزیز در تقویم مناسبت‌های ملی ماندگار شده است.

او افزود: بهورزان که ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی را در جامعه روستایی به عهده دارند، عاشقانه و مخلصانه و با کمترین هزینه و امکانات به پیشگیری از بروز تهدیدات سلامتی برای یکایک آحاد افراد ساکن در دورافتاده‌ترین مناطق جغرافیایی کشور می‌پردازند و نقش تأثیرگذاری در صیانت از بزرگترین سرمایه انسان‌ها که همانا عافیت است دارند.

ملانوری در بیان اهمیت جایگاه و منزلت بهورزان و جامعه بهداشت و درمان گفت: همین بس که این افراد طی یک سال و نیم گذشته و با شیوع غیرقابل پیش بینی ویروس کرونا، تنها با هدف کاهش آلام بیماران و مداوای کامل آنها، در حالی که همه افراد جامعه از مواجهه با ناقلان این بیماری ناشناخته ترس و وحشت دارند با صبر و شکیبایی ردای خدمت در محیط‌های بهداشتی و درمانی را به تن کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی و خداپسندانه این مجاهدان نستوه به ویژه در شرایط کرونایی موجود، دوازدهم اردیبهشت ماه را به همه بهورزان عزیز و دیگر تلاشگران حوزه بهداشت و درمان به ویژه در خراسان جنوبی تبریک گفته و از درگاه ایزد منان سلامتی، سرافرازی و سعادتمندی این بزرگواران را مسئلت دارم.

او افزود: امید که در سایه همراهی مردم و رعایت ضوابط بهداشتی، به‌زودی شاهد انقطاع زنجیره شیوع ویروس کرونا و بالطبع کاهش بار کار و خستگی بهورزان و در مجموع کادر بهداشت و درمان استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.