معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در مهرماه امسال به طور معمول بارش موثری نخواهیم داشت و این بارش‌ها از نیمه دوم آبان ماه ۱۴۰۰ در استان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال، میانگین دمای استان در فصل بهار ۲.۷ درجه و در تابستان یک درجه سانتی‌گراد در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت گرم‌تر شده است.

او افزود: دما برای هفته پیش رو نیز نوسان قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت و برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما دور از انتظار نیست، اما پس از آن دما روند طبیعی خود را دنبال می‌کند و رو به کاهش می‌گذارد.


بیشتر بخوانید


نوروزی اضافه کرد: در روز‌های شنبه و یکشنبه افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گرد و خاک محلی برای بسیاری از مناطق استان پیش‌بینی می‌شود و پس از آن تا پایان هفته وقوع پدیده جوی خاصی در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی نمی‌شود و وضعیت آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

او ادامه داد: بارش‌های پاییز امسال کمتر از نرمال خواهد بود، به طوری که در مهرماه امسال به طور معمول بارش موثری نخواهیم داشت و بارش‌های موثر از نیمه دوم آبان ماه ۱۴۰۰ در استان آغاز و بنا بر نقشه‌های پیش‌یابی این بارش‌ها کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار