معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان گفت: هر خاموشی ۲ ساعته برق منجر به قطعی ۷ ساعته آب در روستا‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا نیکداد، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان با اشاره به قطعی‌های روزانه آب در شهرستان‌ها و روستای سراسر استان همدان افزود: کاهش شدید فشار آب از ساعت۲۳ تا ۴ صبح در برخی از شهرستان‌ها از جمله همدان تنها به منظور مدیریت ذخایر آبی بوده تا بتوانیم از قطعی کامل آب در طول روز جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: این درحالی است که قطعی‌های آب در روستا‌ها به هیچ عنوان شامل این موضوع نشده و تنها این رویداد مربوط به قطعی برق و خاموشی منابع محدود تولید و انتقال آب در این نواحی است، زیرا که هر خاموشی ۲ ساعته برق در این مناطق منجر به قطعی ۷ ساعته آب در روستا‌ها می‌شود.

نیکداد بیان کرد: قطعی برق باعث خارج کردن منابع محدود آب از مدار تولید شده و در نهایت منجر به قطعی طولانی مدت آب در روستا‌ها می‌شود از این رو قطعی بلند مدت آب در روستا‌ها ربطی به آبفا نداشته و از اداره برق قابل پیگیری است.

نیکداد با بیان اینکه مدیریت ذخایر آبی به‌وسیله کاهش شدید فشار و یا بعضا قطع کامل آب از ساعت ۲۳ تا ۴ صبح تا آغاز مجدد بارندگی و رسیدن ذخایر آبی به شرایط مطلوب ادامه دارد تأکید کرد: اگر آبفا مدیریت ذخایر آبی را بدین گونه اجرا نمی‌کرد، در ایام کنونی شاهد اتمام کامل ذخایر آبی و قطع چندین ساعته آن در ساعات اوج مصرف بودیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قطعی برق ، قطعی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.