استاندار آذربایجان شرقی گفت: استفاده از فناوری در همه عرصه‌ها راهگشاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه‌ها و متولیان اداره امور جامعه را باید به فضای نوآوری و فناوری سوق دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه، موانع را رفع کنیم.

او با بیان اینکه تبدیل دانش به فناوری یکی از بزرگترین مشکلات جامعه است، افزود: راهبرد‌های ما در حوزه‌های علم و فناوری باید به سمت نیاز‌های جامعه برود و هر هزینه‌ای در این زمینه به منزله سرمایه‌گذاری برای آینده است.

او با تاکید بر اینکه نباید به دنبال سود زودهنگام در این حوزه باشیم، خاطرنشان کرد: امروز چرخ اقتصاد کشور به برکت فناوری می‌چرخد و اگر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌محور جزو اولویت‌های کشور نبود مشکلات زیادی در عرصه اقتصادی به وجود می‌آمد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین منطقه ویژه علم و فناوری را ظرفیتی کم‌نظیر برای توسعه استان خواند و تصریح کرد: هنوز آن‌ طور که باید از ظرفیت این منطقه بهره‌برداری نشده و شبکه‌سازی اتفاق نیفتاده است و لازم است که کار‌های جدی‌تری در این حوزه انجام شود.

او با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال، بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد علمی تاکید کرد.

پورمحمدی افزود: خوشبختانه نمایشگاه ربع رشیدی در دوره‌های اخیر از حالت صرف نمایشگاهی خارج شده و به بستری برای تجاری‌سازی فناوری و فروش محصولات دانش‌بنیان تبدیل شده است.

او با اشاره به اقداماتی نظیر ایجاد فن‌بازار و کلینیک صنعت که از دستاورد‌های نمایشگاه ربع رشیدی است، گفت: این نمایشگاه به شناسنامه علمی استان تبدیل شده است و همه دستگاه‌ها باید برای تداوم و تقویت آن کمک کنند.

غریب خواجه دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در قالب ۲۱ زون تخصصی برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی برای برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه انجام شده و بنا به شرایط کرونایی درخصوص نحوه برگزاری آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

 غریب خواجه همچنین گزارشی از عملکرد هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: اجرایی شدن تفاهم‌نامه راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری‌های معدنی، کمک به تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، همکاری در راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از مهمترین اقدامات یک سال گذشته است.

او تاکید کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که خود سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری یک سازمان دانش‌بنیان باشد و برای این منظور لازم است که بحث آموزش و فرهنگ‌سازی جدی گرفته شود.

در این جلسه از پوستر نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) رونمایی و احکام اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه اعطا شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.