اوجی گفت: تامین سوخت برای زمستان یکی از اولویت‌های کنونی صنعت نفت است و پیش‌بینی شده است در بخش مصرف گاز با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شویم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جواد اوجی وزیر نفت پنجشنبه‌شب در نشست مشترک با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در توسعه میدان‌های گازی با اولویت حفظ و نگهداشت تولید میدان گازی پارس جنوبی استقبال می‌کنیم.

او افزود: اگر روند فعلی ادامه داشته باشد، در سال‌های آینده واردکننده گاز خواهیم شد.

وزیر نفت ادامه داد: تامین سوخت برای زمستان یکی از اولویت‌های کنونی صنعت نفت است و پیش‌بینی شده است در بخش مصرف گاز با رشد ۱۰ درصدی مواجه شویم.

اوجی ابراز امیدواری کرد با بررسی و پیگیری امور، کشور بتواند از چالش سوخت زمستانی بدون دردسر عبور کند.

او گفت: تاکنون اقدام‌های خوبی در صنعت پتروشیمی انجام گرفته و این صنعت، بخش زیادی از نیاز ارزی کشور را در سال‌های اخیر تامین کرده است.

وزیر نفت عنوان کرد: معتقدیم صادرات پتروشیمی، نیمه‌خام‌فروشی است و انتظار ما از این صنعت این است که به زنجیره ارزش ورود کند.


بیشتر بخوانید


اوجی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: محرومیت‌زدایی، از برنامه‌های این دولت است و در قانون هم دیده شده است.

او بیان کرد: واکسیناسیون تمام کارکنان صنعت نفت علیه کرونا به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و به تازگی به رئیس‌جمهور گفتم کارکنان صنعت نفت در این موضوع بسیار مظلوم واقع شدند.

وزیر نفت، کار در صنعت نفت و گاز کشور را مصداق بارز خدمتگزاری دانست و با قدردانی از کارکنان صنعت نفت، گفت: نیروهای انسانی سرمایه اصلی صنعت نفت هستند که اگر مورد بی‌مهری قرار گیرند، بهره‌وری آنان به‌خصوص در مناطق عملیاتی کاهش می‌یابد.

اوجی تاکید کرد: اهل شعار نیستم و باید بگویم برنامه‌های خوبی برای منابع انسانی داریم و ان‌شاء‌الله با همراهی مجلس اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

 وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.