نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس از لغو پرداخت هزینه آب بهای چاه های کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی و چگونگی طرح احیاء و تعادل بخشی سفره‌های آب زیر زمینی دشت‌های خراسان جنوبی و دریافت موضوع آب بها از چاه موتور‌های کشاورزی که در سرایان برگزار شد گفت: صدور قبض‌های چند میلیونی آب بها در هفته‌های اخیر موجب نگرانی کشاورزان شده بود که به نظر می‌رسد در اجرای دستورالعمل اجرایی این قانون دقت کافی نشده است.

او افزود: این موضوع در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی و مدیر عامل نظام صنفی کار‌های کشاورزی استان بررسی و  مقرر شد قبض‌های صادرشده ملغی شوند.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: مقرر شد در جلسه‌ای فرمول محاسبه آب بها و تخفیف‌های در نظر گرفته شده در دستورالعمل با حضور نماینده کشاورزان مجددا بررسی و تصمیم گیری شود و لذا قبض‌های آب بهایی که صادر شده بود فعلا ملغی شد.

در این جلسه مقرر شد اجرای طرح تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری نیز تا سال زراعی آتی متوقف شده و نظام صنفی کار‌های کشاورزی به لحاظ کاهش تبعات اجتماعی، افزایش رضایت کشاورزان و نیز دستیابی به هدف حفظ سطح آب‌های زیر سطحی پیشنهادات خود را برای اجرای طرح به شورای حفاظت از منابع آب استان اعلام کند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.