وزیر کشور گفت: تهیه طرح خطر پذیری مکان‌های پر خطر و اندیشیدن تمهیدات لازم قبل از وقوع حوادث طبیعی باید انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از سازمان مدیریت بحران و برگزاری جلسه با مسئولان این سازمان در جریان آخرین فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.

وحیدی در حاشیه این نشست بر ارتقای هماهنگی‌ها در صحنه حوادث، تهیه طرح خطر پذیری مکان‌های پر خطر، اندیشیدن تمهیدات لازم قبل از وقوع حوادث طبیعی و همچنین برگزاری رزمایش آمادگی تأکید و اظهار کرد: تلفیق مدیریت دانش و تجربه در مدیریت حوادث طبیعی بسیار موثر است.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه ناوگان هوایی جهت آتش نشانی و اورژانس هوایی، پیش بینی و پایش مناطق مستعد خطر از دیگر تأکیدات وزیر کشور در این جلسه بود.

وحیدی تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات، زمانبندی و فازبندی تکمیل ساختمان در دست احداث مرکز مدیریت و فرماندهی مدیریت بحران کشور با جدیت پیگیری شود.

در ادامه این نشست اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور مجری سیاست‌های عمومی دولت در زمینه مسائل داخلی است، گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از حادثه خیز‌ترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود، مدیریت بحران کشور به عنوان یک بحث اساسی و مهم در سیاست‌های دولت سیزدهم قرار گیرد.

وی برگزاری منظم شورای عالی و ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران را در ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های دخیل در مدیریت بحران و اجرای قانون مدیریت بحران موثر دانست و از وزیر کشور درخواست کرد این موضوع مهم در برنامه و اولویت‌های وزیر کشور باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار