نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خواستار بیان دلایل عقب ماندگی در واگذاری زمین به صنوف آلاینده بیرجند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  بیش از ۱۴ سال از مطرح شدن طرح واگذاری زمین به اصناف بیرجند و انتقال آنان به خارج از شهر می‌گذرد. در این مدت ۷۸ هکتار زمین در محدوده خارج از شهر در نظر گرفته شده که باید دو هزار و ۸۰ واحد صنفی در آن ساخته شود.

با گذشت این مدت طولانی تنها ۴۲ هکتار از این زمین‌ها واگذار شده که هنوز ۱۵ هکتار از شهرداری و ۱۷ هکتار از راه و شهرسازی باقی مانده و  ۳۴۰ واحد صنعتی در حوزه های مصنوعات چوبی_فلزی، مصالح ساختمانی، آلومینیوم و تعدادی از مکانیکی‌ها هنوز منتقل نشده اند.

بعد از آخرین بازدید دادستان مرکز استان از این طرح در آذرماه پارسال، امروز خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به همراه دستگاه‌های متولی و  تعدادی از صاحبان اصناف از این محل بازدید کرد.

فرسایشی شدن انتقال صنوف، انگیزه کار را از بین می برد

خسروی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات طرح انتقال صنوف آلاینده گفت: برای تعیین تکلیف صنوف باید در اولین وقت ممکن با ترکیبی از اعضای لازم، جلسه‌ای با استاندار خراسان جنوبی برگزار شود.

او با اشاره به مشکلات واگذاری زمین توسط شهرداری، خواستار حضور یکی از افراد شورای شهر یا شهرداری که به موضوع اشراف کامل داشته باشد در این جلسه شد و افزود: علت تأخیر در واگذاری زمین و دلایل عقب ماندگی طرح انتقال صنوف به صورت فهرست وار اعلام شود.

خسروی با بیان اینکه برای بخش باقی مانده از کار باید زمان بندی لازم انجام شود اظهار کرد: این طرح اگر بیشتر از این فرسایشی شود انگیزه اصناف را از بین خواهد برد.

همچنین  قرار شد پیش نویسی از موضوع برای انتقال به رئیس جمهور، در اختیار خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

ناصری فرماندار بیرجند نیز از حل شدن عمده مشکل این طرح خبر داد و گفت: در دو هفته آینده روند واگذاری زمین‌های باقی مانده تسهیل و به زودی مشکل واگذاری زمین به اصناف باقی مانده حل می‌شود.

در این جلسه  متولیان اجرای طرح  نیز از روند کار در حوزه‌های خود سخن گفتند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.