طبق اعلام وزارت اقتصاد مبلغ ۱۸۶۴ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در پانزدهمین هفته عرضه اوراق بدهی منتهی به ۱۰ شهریور در سامانه‌های بازار بین‌بانکی به فروش رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  بر اساس اطلاعیه وزارت اقتصاد، در راستای تأمین مالی بهینه، پانزدهمین هفته عرضه اوراق مالی اسلامی منتهی به مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ برگزار شد، که طی آن ضمن برگزاری حراج و اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مبلغ ۱۸۶۴ میلیارد تومان اوراق به فروش رسید.

ضمناً در هفته دوم شهریور ماه نسبت به انتشار اسناد خزانه اسلامی به سررسید بهمن ماه سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان اقدام شد.

در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور امسال  نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری پانزده هفته عرضه اوراق بدهی میان بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهاد‌های مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) و یک مرحله پذیره‌نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام کرد.

بر اساس این گزارش‌ اکنون در مجموع ۱۸۳۸۳ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود ۴۰ درصد از طریق بازار پول و ۶۰ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

 با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری چهارده هفته عرضه اوراق بدهی دولت تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۳، در مجموع معادل ۹۲۵۱۹ میلیارد تومان شامل ۷۶۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ۱۶۵۱۹ میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام شده بود.

 وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با کمترین تبعات تورمی، در سال ۱۴۰۰ نسبت به انتشار اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری پانزده هفته عرضه اوراق بدهی و یک مرحله پذیره‌نویسی اوراق اقدام نموده که از این طریق تا این تاریخ، در مجموع ۹۹۳۸۳ میلیارد تومان شامل ۱۸۳۸۳ میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی و ۸۱۰۰۰ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار