بومی سازی چهار وسیله مورد نیاز رشته بولینگ و بولس در اصفهان

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان گفت: چهار وسیله مورد نیاز رشته ورزشی بولینگ و بولس(پِتانک) در استان بومی سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیرحسین صَمَدانی رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان گفت: پین، غلطک خط و چرخ دنده مورد استفاده در رشته بولینگ و توپ فلزی رشته بولس پیش‌تر وارداتی بود، اما اکنون در اصفهان تولید و عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی تولید محصولات ورزشی در کشور و بخصوص در اصفهان وجود دارد ادامه داد: این اقلام با یک چهارم قیمت تولید انواع خارجی ساخته می‌شود و نشان می‌دهد که می‌توانیم در سایر تولیدات نیز به توان داخلی اعتماد کنیم.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان اضافه کرد: برای سایر ملزومات رشته‌های زیرمجموعه هیات اقداماتی داشتیم تا بتوان تولید داخل را جایگزین واردات کرد.

صمدانی با اشاره به فعال‌سازی رشته بولس در این هیات تصریح کرد: با راه‌اندازی کمیته این ورزش در روز‌های گذشته می‌توان شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی و مربیگری و رونق آن در آینده باشیم.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های ورزشی بدون مجوز بولینگ و بیلیارد باید برای اخذ مجوز اقدام کنند گفت: این موضوع فعالیت‌ها را سر و سامان می‌دهد و به توسعه رشته‌ها می‌انجامد.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان درباره وضعیت فعالیت در دوران کرونا اظهارکرد: این رشته‌ها در گروه ۲ قرار دارند و در صورت شرایط نارنجی کرونایی قادر به فعالیت هستند.

حدود ۱۰ هزار نفر در استان اصفهان بصورت حرفه‌ای و تفریحی در رشته‌های بولینگ و بیلیارد و بولس فعالیت می‌کنند.

استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر دارای ۲۸ شهرستان، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.