رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال محرومان اختصاص یافت که بنیاد مستضعفان نیز به همین میزان سرمایه گذاشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: طبق قانون بودجه و تبصره ۱۸ و با حمایت نمایندگان مجلس، ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال محرومان اختصاص یافت که بنیاد مستضعفان نیز به همین میزان سرمایه گذاشت و این مبلغ به صورت وام قرض الحسنه در راستای صنایع خرد به مردم واگذار می‌شود.

او با بیان اینکه اقدامات لازم درخصوص ابلاغ این بخشنامه به بانک سینا و چند بانک دیگر انجام شده و ظرف ۱۰ روز آینده اجرایی می‌شود، افزود: دولت قبل اقدام ملی مسکن را مطرح کرد که به نتیجه نرسید و زمین‌هایی در شهر‌های مختلف خوزستان داریم که باید تغییر کاربری یابند و زیرساخت آن‌ها فراهم شود؛ در این صورت آمادگی بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن محرومان را اعلام می‌کنیم.

فتاح بیان داشت: ارزش ذاتی زمین را در نظر نمی‌گیریم و برای تامین سیمان و وام بلاعوض برای تامین مسکن محرومان نیز تلاش خواهیم کرد و  بیش از ۱۲.۵ میلیون دلار از محصولات کارخانه دوده فام دزفول پارسال صادر شد که این میزان صادرات از طریق سامانه ارز نیما صورت گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور  ادامه داد: بنیاد مستضعفان برای بهره برداری از سومین خط تولید این کارخانه حدود ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است و برای افتتاح این خط تولید از منابع بانکی استفاده نشده و همه اعتبارات از محل منابع بنیاد تامین شده است و  ۲۰ درصد از این اعتبار بنیاد مسکن در بورس عرضه شده است.

این مقام مسئول گفت: ۱۰۰ درصد قطعات این کارخانه در ابتدا وارداتی بود، ولی در سومین خط تولید ۷۵ درصد قطعات با وجود تکنولوژی بالاتر، تولید داخل هستند که با افتتاح چهارمین خط تولید، این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

او اظهار داشت: دوده ماده‌ای استراتژیک و مهم در صنعت تایر و لاستیک سازی و قطعات لاستیکی است و امروز با افتتاح خط سوم، ۲۰ هزار تن به ظرفیت تولید این کارخانه در طول سال اضافه می‌شود که در همین هفته اول به راندمان اسمی کارخانه دست یافتیم و پارسال ۴۱ هزار تن دوده از خطوط اول و دوم، تولید شده که ۶۰ درصد آن صادر شده و ۴۰ درصد از نیاز کشور تامین شده است.

فتاح ادامه داد: شرکت‌های صنعتی تایر، لاستیک و قطعات لاستیکی می‌توانند برای تامین نیاز خود با کارخانه دوده فام دزفول قرارداد ببندند، وقتی نیاز داخل برطرف شد، صادر خواهیم کرد و ماده اولیه‌ای که در این کارخانه استفاده می‌شود، پسماند یا خروجی شرکت‌های پتروشیمی و ۱۰۰ درصد تولید داخلی است هیج بویی در این کارخانه احساس نمی‌شود که نشان دهنده تکنولوژی پیشرفته و استفاده از بالاترین استاندار‌های زیست محیطی است و تکنولوژی خط سوم تولید این کارخانه در دنیا اول است و اگر مواد اولیه تامین شود فاز چهارم را نیز راه اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.