«دن سالیوان» سناتور جمهوریخواه آمریکا از بایدن بخاطر شیوه خروجش از آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فاکس نیوز، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی در سخنانی از جو بایدن، رئیس جمهور امریکا بخاطر افتضاح رخ داده در خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان انتقاد کرد.

«دن سالیوان» سناتور جمهوریخواه آلاسکا با انتقاد از بایدن به خاطر شکست در بر عهده گرفتن مسئولیت بحران در افغانستان و جا گذاشتن اتباع آمریکایی در این کشور گفت: دشمنان آمریکا پس از «افتضاح» (به بارآمده) در خصوص افغانستان، بایدن را محک خواهند زد.

سناتور سالیوان در پاسخ به مجری فاکس نیوز درباره نظر رای دهندگان حوزه انتخابیه خود درباره خروج آمریکا از افغانستان و عملیات تخلیه گفت: می‌دانید رئیس جمهور همچنان چشم خود را بر واقعیت بسته است و قادر نیست مسئولیت آنچه را بر عهده گیرد که به طور قطع یکی از بزرگترین افتضاح‌هایی است که کشورمان در طول دهه‌ها شاهد است؛ به ویژه در مورد سرگردان رها کردن صد‌ها تبعه آمریکایی در میان صفوف طالبان و این حسی است که من دارم، مردم آمریکا دارند و قطعاً رای دهندگان حوزه انتخابیه من نیز چنین حسی دارند.

او در ادامه افزود: آدم حالش به هم می‌خورد؛ چون هرگز فکر نمی‌کردم ببینیم دولت مان، رئیس جمهورمان افراد را در خطرناکترین جای جهان به حال خود رها کند و بعد نامش را موفقیت بگذارد. سرانه کهنه سربازان در آلاسکا بیشتر از دیگر ایالت‌های کشور است. رای دهندگان حوزه انتخابیه من خشمگین هستند، پاسخ می‌خواهند، مسئولیت پذیری و پاسخگویی می‌خواهند، همانطور که من به عنوان سناتور می‌خواهم.

شبکه فاکس نیوز همچنین در ادامه سخنان اخیر مایک گالاگِر، نماینده جمهوریخواه ویسکانسین و عضو کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان را پخش کرد.

گالاگر گفت: خواست طالبان این است که ما را تحقیر کند. آن‌ها به این علت ما را در میدان جنگ شکست داده اند که ما از پیش تسلیم شدیم. ما هیچ اهرمی نداریم. اینکه رئیس جمهور دیشب در تلویزیون این را موفقیتی خارق العاده خواند، شرم آور بود. از این (سخنان او) به عنوان دروغ قرن یاد خواهد شد.

در ادامه برنامه فاکس نیوز، سناتور سالیوان گفت: هفته هاست از من می‌پرسند اصلاً چرا این ضرب الاجل سی و یکم اوت را تعیین کردیم، و به ویژه اینکه آیا می‌توانستیم برای خارج کردن امن اتباع آمریکایی این ضرب الاجل را عقب بیندازیم. من هیچ پاسخی از هیچ کسی در کاخ سفید و مقامات بلندپایه وزارت دفاع نگرفتم. تنها پاسخی که می‌توان داد این است که وقتی بایدن این ضرب الاجل سی و یکم اوت را تعیین کرد، طالبان آن را خط قرمز خود دانست؛ و متاسفانه به نظر می‌رسد رئیس جمهور در برابر طالبان وا داد و گفت ما ضرب الاجل شما را به خاطر اتباع آمریکایی رعایت خواهیم کرد؛ بنابراین با آقای گالاگر موافقم که این شرم آور بود و در تاریخ از آن به عنوان «گافی عظیم» یاد خواهد شد. اما همانطور که می‌دانید این تصمیم نامناسب عواقب مهمی در سیاست خارجی خواهد داشت.

او در پایان گفت: دشمنان ما بعد از این شکست، آمریکا را محک خواهند زد؛ از جمله روسیه، چین و ایران؛ بنابراین بهتر است این دولت آماده و قوی باشد. چون این چیزی است که بعد از این پیش رو خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار