اخوان گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده ۸۰۰ تخت بیمارستانی از سوی بهداری نیروی زمینی سپاه به ظرفیت درمان کشور اضافه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار احمد اخوان  فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کشور گفت: با افتتاح بیمارستان طالقانی اهواز تاکنون ۶۵۰ تخت به همت نیروی زمینی سپاه به مجموعه درمان کشور افزوده شده است و ۱۵۰ تخت دیگر در کمتر از ۲ هفته دیگر فعال می‌شود.

او افزود بیستم مردادماه امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بکارگیری تمام ظرفیت نیرو‌های مسلح در خدمت‌رسانی به مردم، اقدام به تشکیل قرارگاه عملیاتی کرونا در نیروی زمینی سپاه کردیم و اقدامات موثری در این زمینه شکل گرفت.

سردار اخوان بیان داشت: بیمارستان طالقانی اهواز در هفتمین نقطه کشور فعال شده است و هفت بیمارستان را در مدت ۲۰ روز برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی فعال کرده‌ایم که یک رکورد در نیروی زمینی سپاه محسوب می‌شود و از فروردین ماه پارسال براساس اعلام نیاز، اقدام به راه‌اندازی بیمارستان سیار با زیرساخت‌های خاص بیماران تنفسی کردیم که در غرب آسیا بی‌نظیر است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کشور تصریح کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن سیار مستقر در بیمارستان طالقانی اهواز نخستین سی‌تی‌اسکن سیار کشور است که به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و تاکنون ۱۶۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های مشهد، ۱۲۸ تخت کرمانشاه، ۱۰۰ تخت نیشابور، ۶۴ تخت گلستان، ۶۴ تخت اردبیل و ۱۰۰ تخت به ظرفیت درمان اهواز اضافه کرده‌ایم.

این مقام مسئول اظهار داشت: ما به عنوان خادمان مردم عهد بستیم که لحظه‌ای از خدمت به مردم غافل نشویم و شهادت می‌دهم که مجموعه جامعه پزشکی سپاه به ویژه نیروی زمینی تلاش‌های شبانه‌روزی در این زمینه دارند و نیروی زمینی سپاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۳۰۰ تیم پنج نفره شامل پزشک، پرستار و بهیار را ساماندهی کرده که در نقاط مختلف کشور خدمات‌رسانی می‌کنند ضمن اینکه درصورت نیاز دیگر تیم‌های پزشکی آموزش دیده نیز ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.