مرکز مطالعات و همایش‌های کتاب و کتابخوانی و کتابخانه عمومی شهید حبیب‌الله مظاهری امروز با حضور جمعی از مسئولان در شهر مریانج به بهره برداری رسید.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: این مرکز با زیربنای یک‌هزار و ۴۰۸ متر مربع و بیش از ۱۵ هزار منبع به بهره‌برداری رسید و در دسترس عموم قرار گرفت.

او افزود: این طرح با مشارکت بنیاد برکت و اعتبارات ملی و استانی احداث شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: اعتبار اجرای این طرح پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۶۰ میلیون تومان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۳۴۰ میلیون تومان توسط بنیاد برکت هزینه شده است.

زارعی گفت: همچنین سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل تملک و دارایی تامین شده و ۲ میلیارد تومان نیز برای تجهیز سالن آمفی تئاتر آن هزینه شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حمیدرضا حاجی بابایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان به خصوص شهدای عملیات ۱۱ شهریور در تشریح این عملیات گفت: در کتاب دفاع مقدس این عملیات به عنوان عملیات شهیدان رجایی و باهنر آمده است و در همدان به عملیات ۱۱ شهریور معروف است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: در این عملیات، در شب ۱۱ شهریور از سه محور به دشمن حمله شد، محور چپ به فرماندهی شهید حبیب مظاهری، محور راست به فرماندهی شهید شهبازی و محور قراویز به فرماندهی شهید حاجی بابایی عملیات انجام و شهید همدانی نیز به عنوان مسئول هماهنگ کننده در شهرک المهدی مستقر شد.

نماینده دیگر مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان برای نخستین بار در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۳ مطرح شد و در آن سفر معظم له دستور تهیه طرح سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر را صادر کردند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی افزود: هدف محدوده‌های بازآفرینی در شهر همدان در سطح ملی، استانی و شهرستانی شناسایی شده است و این محدوده‌ها در قالب پنج محدوده شامل شناسایی محدوده‌ها و محله‌های نابسامان واقع در عرصه تاریخی شهر، محدوده‌ها و محله‌های نابسامان در بافت پیرامونی مراکز شهری، محدوده نابسامان واقع در بافت پیشینه روستایی، سکونتگاه‌های غیر رسمی و محدوده‌های ناکارآمد با کاربری ناهمگون محیط شهری تقسیم می‌شود.

او  بر اجرای سریع این طرح در شهر همدان تاکید کرد و گفت: باید طرح‌های عمرانی با هدف بازآفرینی و توسعه مناطق حاشیه‌ای اجرا شود.

استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است و شهر مریانج از توابع شهرستان همدان 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.