پیله‌ دلالان برای بالا بودن قیمت میوه و تره بار

قیمت میوه و تره بار در خراسان جنوبی هر روز نوسان دارد و ثبات قیمت‌ها نیازمند اقدامات موثر در این زمینه است.

دلپسند مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تلاش‌های زیادی کردیم تا بتوانیم در شهرستان بیرجند یک بازار میوه و تره بار دیگر ایجاد کنیم تا با ایجاد رقابت و ورود خود شهرداری به بازار میوه و تره بار، قیمت‌ها در شهرستان بیرجند و استان کاهش یابد اما تا به امروز ذی نفعان قیمت بالای میوه و تره بار، مانع اجرایی شدن این پروژه شدند.

او افزود: احداث بازار میوه و تره بار جدید در شهرستان نیازمند موافقت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و اعتراض نداشتن فروشندگان میدان تره بار کنونی است.

دلپسند ادامه داد: امیدواریم از آبان ماه فاز اول بازار روز جدید با ۱۰ غرفه را شروع کنیم که این امر همکاری و موافقت دستگاه‌های اجرایی مربوطه را می‌طلبد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری بیرجند ادامه داد: علاوه بر احداث بازار جدید با کمک بخش خصوصی، شهرداری بیرجند باید امکانات دیگری از جمله احداث سردخانه‌ی جدید ایجادد کند تا به کاهش قیمت‌های میوه و تره بار کمک شود.

او بیان کرد: همچنین با شناسایی و سازماندهی فروشندگان میوه و تره بار در سطح شهرستان از طریق نرم افزار بازار، ایجاد نظم و هماهنگی به دست آمده در فروشندگان، باعث تصمیم گیری‌های بهتر و برداشتن گام‌های مثبت و هدفمند‌تر در زمینه میوه و تره بار شهرستان می‌شود.

دلپسند عنوان کرد: اگر ایجاد رقابت بین فروشندگان اتفاق بیفتد، قطعا شاهد پایین رفتن قیمت میوه و تره بار خواهیم بود؛ همچنین طی هفته‌ی اخیر با تولید کننده‌ها و عرضه کننده‌های کشوری مشورت‌هایی برای پیدا کردن راهکار‌های موثر در بحث کاهش قیمت کردیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.