جهنم روی زمین در گوشه‌ای از پایتخت غنا! + فیلم

یک زباله دانی در آکرا پایتخت غنا، جهنم روی زمین نامیده شده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، آکرا، پایتخت غنا و بزرگ ترین گورستان لوازم الکترونیکی در جهان است. زباله دانی «آگبوگ بلوشی» در حاشیه این شهر قرار دارد که جهنم روی زمین نامیده می‌شود.

غنا، سالانه حدود 40 هزار تن زباله وارد می‌کند که بیشتر آن از اروپا می‌آید و هزاران دستگاه برقی و الکترونیکی، خودرو و قطعات فلزی از غرب راهی این گورستان زباله می‌شوند.

به علاوه، همیشه یک دود غلیظ و اسیدی در اثر سوزاندن زباله‌ها از «آگبوگ بلوشی» به هوا بلند می‌شود و بیش از 10 هزار کارگر در این شرایط بسیار بد، برای نابودسازی یا بازیافت زباله‌ها کار می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
این کارا انجام ندن از گرسنگی میمیرن مجبورن ایران خوبه که بیکار وکاری نیست
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
این زباله های بازیافتی صنعتی که مشاهده می کنید وقتی تفکیک و بازیافت می شوند میلیارده دلار ارزش پیدا می کنند همین زبالهای صنعتی میلیاردها دلار ارزش دارد مشاهده کنید فقط چندین هزار تنش آهنالات اسقاطی است که اگر بازیافتش کنند می شود آهنالات نو و جدید چندین هزار تن سیمهای مختلف فلزی مسی و آلمینیوم و دیگر فلزات در این زباله های صنعتی وجود دارد که اکثرشان قابل بازیافتند این زبالهای صنعتی را در انبارهای سلوچ در ایران به مزایده می گذارند و هر شرکتی گرانتر بخرتشان به آن شرکت بازیافتی می فروشنشان الان غنا هم باید همین کار بکند به شرکتهای بازیافتی این زباله های صنعتی را در هم بفروشد اگر خودش نمی تواند تفکیک و بازیافتشان کند و به ثروتهای میلیارد دلاری تبدیلشان کند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
گزارش درباره وضعیت اون محل بود و کارگرانی که اونجا کار میکنن افتاد هیچ ربطی به صنعت بازیافت و گردش مالی اون نداشت امیدوارم افتاده باشه