گرفتاری گوگل در منجلاب پرونده‌های قضایی

با توجه به اطلاعات منتشر شده احتمالا به زودی پرونده قضایی جدیدی علیه شرکت گوگل توسط وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به جریان خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmochina، وزارت دادگستری ایالات متحده قصد دارد از گوگل به دلیل تجارت تبلیغات دیجیتال شکایت کند. شرکت گوگل و تعداد دیگری از غول‌های فناوری با چندین مورد درخواست و شکایت از سوی سازمان‌های دولتی در زمینه شیوه‌های تجاری تبلیغات مواجه شده اند و به نظر می‌رسد غول موتور‌های جستجو احتمالا به زودی شاهد پرونده‌ای جدید خواهد بود.

شرکت گوگل

به گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در حال برنامه ریزی برای طرح دومین شکایت انحصاری علیه گوگل است که متعلق به Alphabet Inc است. گوگل در واکنش به این اتفاق گفت: " فناوری‌های تبلیغاتی این شرکت به وب سایت‌ها و برنامه‌ها کمک می‌کند تا محتوای خود را تامین کرده و سبب رشد مشاغل کوچک شوند، همچنین از کاربران در برابر شیوه‌های سوءاستفاده از حریم خصوصی و تجربیات نامناسب تبلیغات محافظت می‌کند."

پرونده های قضایی فعال شرکت گوگل

ماه اکتبر سال گذشته نیز وزارت دادگستری آمریکا با متهم ساختن گوگل به دلیل استفاده غیرقانونی از روش‌های تبلیغاتی در بازار برای سرکوب رقبای خود از این مارک شکایت کرده بود و قرار است جلسه محاکمه آن سپتامبر سال ۲۰۲۳ برگزار شود. همچنین ۳۸ ایالت شکایت دیگری علیه گوگل مطرح و غول فناوری را متهم کردند که از قدرت خود در بازار سوء استفاده کرده و موتور جستجوی خود را در خودرو‌ها، تلویزیون‌ها و اسپیکر‌ها همانند تلفن‌های هوشمند غالب کرده است. این پرونده به منظور کشف ادله کافی با دعوی دادگاه فدرال ادغام شد.

دادگاه فدرال

وزارت دادگستری همچنین اعلام کرده است که نگرانی‌هایی در مورد اقدام گوگل در ممنوعیت برخی کوکی‌ها در مرورگر Chrome خود به دلیل افزایش حریم خصوصی کاربران دارد. این حرکت باعث شد تا رقبای آنلاین هم بابت از دست دادن ابزار جمع آوری اطلاعات از گوگل شکایت کنند. بازرسان وزارت دادگستری ایالات متحده از مدیران صنعت تبلیغات پرسیده اند که آیا این حرکت غول جستجو، رقبای کوچکترش را دچار مشکل می‌کند یا خیر.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار