تاکید بایدن بر حمایت کامل آمریکا از اوکراین

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود بر پایبندی آمریکا برای حفظ تمامیت ارضی اوکراین، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین دیدار خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر اینکه واشنگتن بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین پایبند است، گفت: کمک‌های آمریکا به اوکراین تداوم خواهد یافت.

وی افزود: آمریکا در تلاش برای احیای کمیسیون مشارکت راهبردی میان دو کشور و چارچوب و ایجاد چارچوب دفاعی جدید راهبردی است.

بایدن در ادامه به کمک‌های آمریکا به اوکراین اشاره کرد و گفت: آمریکا قصد دارد برای این امر ۶۰ میلیون دلار به اوکراین کمک کند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به موضوع تغییرات اقلیمی، گفت: بحث و گفتگو‌ها درباره تغییرات اقلیمی و کمک‌های آمریکا به اوکراین برای تاین انرژی باید تداوم یافته و در این گفتگو‌ها درباره ادامه حمایت آمریکا از روند اصلاحات دموکراتیک در اوکراین بحث شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های آمریکا، تاکید کرد: قدردان کمک‌های واشنگتن به اوکراین از جمله کمک تسلیحاتی جدید و ارسال واکسن به اوکراین، هستیم.

وی افزود: واشنگتن شریک راهبردی و حامی تمامیت ارضی اوکراین است.

زلنسکی همچنین افزود:قرار است بر روی مسایل امنیتی در منطقه دونباس و شبه جزیره کریمه و دریا‌های سیاه و آزوف متمرکز شویم.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه مخالفت خود با خط لوله گاز "نورد استریم ۲" را اعلام کرد و گفت: درمورد شانس اوکراین برای پیوستن به ناتو و چارچوب زمانی این الحاق با بایدن گفتگو خواهم کرد.

روسیه و اوکراین سالهاست بر سر مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. روسیه معتقدند است دخالت‌ها و حمایت‌های نظامی آمریکا از دولت کیف به این اختلاف‌ها دامن می‌زند. موضوع امنیت انرژی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه از جمله موارد اختلاف میان مسکو و کی یف است.

پیش از این نیز، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده بود که، این سفر نشانه حمایت بی دریغ آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوزات مدام روسیه به این کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بایدن ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار