فیروزنیا گفت: در استان اصفهان کمبود سویا وجود دارد و قطعاً اصفهان باید به جهت نیازهای خود از سویاهای وارداتی استفاده کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیمان فیروزنیا مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در رابطه با کمبود سویا در استان اصفهان، گفت: کمبود سویا در حال حاضر به این دلیل است که این محصول در اصفهان کشت نمی شود و سویا بیشتر در استان‌های شمالی و خوزستان کشت می‌شود، در استان اصفهان هیچگاه تدبیری برای کشت سویا اندیشیده نشده است.

وی افزود: کمبود سویا قطعاً وجود دارد چرا که سویا جزو محصولات و دانه‌های روغنی وارداتی است و کشت‌های داخلی و تولید داخل نیاز کشور را تأمین نمی‌کند، حدود ۸۵ درصد سویا مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود. 

فیروزنیا بیان کرد: سویا به جهت مباحث روغن کشی، خوراک دام، استفاده‌های خانگی و کنجاله باید در استان اصفهان نیز تأمین شود و با توجه به اینکه کشت سویا در استان صرفه اقتصادی ندارد و یا نیازهایش شبیه محصولاتی دیگر مانند لوبیا است و قیمت لوبیا خیلی بالاتر از ‏ سویا است، در اصفهان برای کشت این محصول توجیه اقتصادی وجود ندارد و  تاکنون برنامه‌ای نیز در این زمینه برای کشت سویا نداشته‌ایم.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.