سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» خراسان رضوی با سهم ۱۱ درصدی بعد از تهران، پرفروش‌ترین استان کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری هیجدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب گفت: در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» که از نهم مردادماه تا ۱۵ مردادماه در سراسر کشور ادامه داشت ۹۷۴ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور مشارکت داشتند.

او افزود: در این مدت ۴۷۴ هزار و ۹۱۶ نسخه کتاب به ارزش ۲۷۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۲۴ ریال از سوی ۱۳۹ هزار و ۱۰۸ نفر در کل کشور خریداری شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» خراسان رضوی با سهم ۱۱ درصدی فروش کتاب پس از تهران به‌عنوان پرفروش‌ترین استان کشور هم ازنظر مبلغ و هم ازنظر تعداد کتاب فروخته‌شده معرفی شد.

امینی بیان کرد: در این دوره ۱۲۴ کتاب‌فروشی از سراسر خراسان رضوی شرکت کردند که برای برگزاری این طرح در استان مبلغ ۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۱ ریال اعتبار هزینه شد.

او تصریح کرد: از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران، یارانه کتاب‌فروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به‌حساب کتاب‌فروشی‌ها عضو این طرح واریز شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.