مدیرکارخانه احیا درمان پیشرفته مشهد گفت: ۲۵۰۰ ونتیلاتور تولید شده از مشهد به انبار‌های وزارت بهداشت ارسال شده که ۶۰میلیون یورو، صرفه جویی ارزی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمی مدیرکارخانه احیا درمان پیشرفته مشهد گفت: ونتیلاتور از پیچیده‌ترین تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود؛ چراکه تلفیقی از علم مکانیک و الکترونیک و نرم افزار و پنوماتیک در آن دخالت دارد و دانش فنی تولید آن به طور کامل در اختیار کشورمان است.

او افزود: تاکنون ۵۵۰۰ ونتیلاتور را در ۸۰۰مرکز درمانی در اقصی نقاط کشور نصب کرده ایم.

مدیر کارخانه احیا درمان پیشرفته مشهد ادامه داد: تا حدود یک ماه آینده ۳۸۰دستگاه دیگر برای نصب در اختیار انبار مرکزی وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

قاسمی بیان کرد: در ایام تعطیلات سراسری محدودیت های کرونایی همکاران کارخانه تولیدی دستگاه ونتیلاتور، کار را تعطیل نکردند و حتی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حضور در خط تولید را در اولویت قرار دادند.

او تصریح کرد: در دو هفته گذشته حدود ۱۸۰ دستگاه ونتیلاتور را تحویل انبار مرکزی وزارت بهداشت دادیم و همچنان با حداکثر توان تا رفع نیاز وزارت بهداشت، تولید این دستگاه ادامه دارد.

مدیر کارخانه احیا درمان پیشرفته مشهد با بیان اینکه با توجه به شرایط فوریتی و حاد مراکز درمانی تا ۳۰عدد در روز هم تولید می‌کنیم، تاکید کرد: از نظر کمیت تولید (تعداد تولید در یک سال) و کیفیت تولید، ایران در بین پنج یا شش کشور تولید کننده ونتیلاتور در دنیا محسوب می‌شود.

قاسمی اظهار کرد: کارخانه احیا درمان پیشرفته مشهد با تولید دستگاه ونتیلاتور برای ۳۵۰نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰۰نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.