موهبتی گفت: با توجه به خشکسالی شرق کشور نگرانی ما در بخش تامین آب مورد نیاز مردم بسیار جدی است لذا اجرای پروژه حیاتی انتقال آب دریا بایستی هر چه زودتر آغاز شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان در نشست واگذاری زمین به شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان مجری طرح تولید کنسانتره معدن مس جانجا با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان این شرکت‌ها اظهارداشت: در این برهه زمانی که توجه مجموعه مسوولان کشوری به سوی سیستان و بلوچستان معطوف شده باید از این فرصت طلایی به نحو مطلوب در جهت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

وی افزود: وجود منطقه آزاد چابهار و در آینده نزدیک منطقه آزاد سیستان، مناطق ویژه اقتصادی و پروژه‌های عظیم سیستان وبلوچستان نیازمند حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: همچنین توجه مسوولان کشوری و تلاش مدیران استانی و مجمع نمایندگان علاوه بر توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به استان موجب شده اعتبارات دولتی از عدد ۲ میلیون و ۴۵۰ میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد که به این ترتیب سهم استان ۵ درصد کل اعتبارات کشور است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت مکران با اجرای پروژه چندین میلیاردی ۵۵ هزار هکتار از اراضی سواحل مکران را به طرح بزرگ پرورش میگو اختصاص داده و شرکت هلدینگ کشت و صنعت ماهان نیز تولید محصولات کشاورزی گرمسیری به مساحت ۲۰۰ هزار هکتار کارهای تولیدی بزرگی را در کشور و استان هدف گذاری کرده است.

موهبتی با اشاره به اکتشاف دو مجموعه بزرگ معدنی طلا و مس در گرید یک کشور خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این معادن بزرگ در توسعه آینده سیستان وبلوچستان بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تامین نیاز آبی منطقه سیستان که نیمی از جمعیت استان وابسته به آب هیرمند هستند باید به هر شیوه ممکن بایستی به آب برسیم افزود: پروژه چاه‌های ژرف سیستان به نتایج مطلوب رسیده و از آن جایی که شرایط حاکم بر وزارت نیرو در حال حاضر موافق با اجرا این پروژه‌ها است امیدواریم به زودی آب مورد نیاز مردم منطقه از این طریق تامین شود.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: در حوزه آب‌های ژرف عملیات حفاری سومین چاه ژرف نیز آغاز می‌شود و طبق برآوردها ظرف مدت ۴۰ روز آینده به اتمام می‌رسد و علاوه بر آن ده‌ها چاه ژرف دیگر نیز هدف‌گذاری و اعتبار مورد نیاز برای حفر آن هم تامین شده است.

وی بیان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در بحث فرآوری و تولید کنسانتره معدن مس جانجا سرمایه‌گذاری کرده و همه دستگاه‌های متولی در بحث واگذاری زمین و استعلامات مربوطه موظفند همکاری لازم را با این شرکت داشته باشند.

موهبتی بیان کرد: صورتجلسه واگذاری زمین در منطقه اجرای طرح تنظیم شده و در پایان جلسه به امضای دستگاه‌های ذیربط می‌رسد و برای شروع عملیات اجرایی پروژه نیز با حضور معاون اول رییس‌جمهور و وزرای مربوطه برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه کل اعتبارات عمرانی یک ساله سیستان و بلوچستان به ۲ هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی این طرح برای شکوفایی استعداد این منطقه که در شرایط تحریم مورد نیاز کشور هم هست در این منطقه دورافتاده و غیرمسکونی یک فرصت استثنایی برای استان است.

استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری به تنهایی محرکی برای تمامی معادن کوچک مقیاس استان است که با تخصص تیم مورد نظر قطعا در بخش اکتشاف پهنه‌های معدنی بیشتر نیز موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های متولی برای تسهیل و تسریع در اجرای طرح فرآوری و تولید کنسانتره معدن مس جانجا افزود: لازم است به این طرح نگاه توسعه‌ای داشته باشیم چرا که با اجرای این طرح برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار