وزیر نفت گفت: به محض برطرف شدن تحریم‌ها به افزایش تولید نفت به بالاترین سطح ممکن در جهت جبران خسارت‌های فراوان اقدام می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا ، جواد اوجی، وزیر نفت در نخستین حضورش در نشست اوپک پلاس تصریح کرد : آنچه که تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک را از ابتدای سال ٢٠١٧ تاکنون در کنار هم قرار داده است، تلاش برای برقراری و حفظ ثبات در بازار جهانی نفت از طریق همکاری است.

او افزود: ایران به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس اوپک با وجود فشار‌های وارده ناشی از تحریم‌های ظالمانه، همواره از اصل همکاری ائتلاف اوپک پلاس حمایت کرده و به اصول و اهداف این همکاری پایبند بوده است.

وزیر نفت گفت: حفظ و تداوم دستاورد‌های بیانیه همکاری بر اساس شرایط حاکم بر بازار جهانی نفت به سود هر دو گروه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و همچنین اقتصاد جهان خواهد بود.

اوجی تاکید کرد: اوپک پلاس با وجود همه دشواری‌های دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا توانسته است همچنان به اصول و اهداف مشترک خود پایبند باشند و به حرکت مشترک خود در مقابله با چالش‌ها بازار جهانی نفت ادامه دهند.

او ادامه داد: ثبات و پایداری امنیت انرژی در جهان مستلزم رویکردی غیرسیاسی به بازار نفت است.

وزیر نفت گفت: ایران آمادگی دارد که به محض برطرف شدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا، با افزایش تولید نفت به بالاترین سطح ممکن، در جهت جبران خسارت‌های فراوان اقدام کند.

او ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران سبب شد ایران از تولید ۱.۸ میلیارد بشکه نفت و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در آمد نفتی محروم شود.

اوجی تصریح کرد: اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه از سوی آمریکا بر دو عضو مؤسس اوپک، در تعارض با اصول و مقررات حقوق بین‌الملل است.

او  بیان کرد: در دولت سیزدهم همانند گذشته به همکاری سازنده و حمایت موثر خود از اوپک و توافق بیانیه همکاری همسو با حفاظت از منافع جمعی کشور‌های عضو ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت گفت: به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، تمامی تلاش خود را برای حفاظت از منافع تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک به کار خواهم بست.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر نفت ، تولید نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار