وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که جهان به طرحی جایگزین برای توافقنامه هسته‌ای ایران نیاز دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در قدس مدعی شد که این رژیم قصد ندارد غزه را در محاصره و تنگنا قرار دهد، ولی در عین حال نمی‌خواهد مورد حمله بمب و موشک قرار بگیرد.

وی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز مدعی شد: جهان باید برنامه جایگزینی به جای برنامه هسته‌ای ایران پیدا کند. ایران می‌داند اگر به غنی‌سازی خود ادامه دهد تهدیداتی پیرامون آن خواهد بود.

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی درمورد سیاست خارجی دولت بایدن نیز اظهار نظر کرده و ضمن انتقاد از بازگشایی کنسول‌گری آمریکا در قدس اشغالی و افزایش روابط با فلسطین، چنین اقدامی را نامناسب ارزیابی کرد.

وی مسئله حرکت نفتکش‌های حامل سوخت ایران به سوی لبنان را یک مسئله امنیتی دانست و گفت: موضوع کشتی حامل سوخت ایران که به سمت لبنان حرکت کرده، موضوعی امنیتی است و بر این اساس و چارچوب بررسی خواهد شد. 

لاپید همچنین از بازگشایی دفتر نمایندگی جدید رژیم صهیونیستی در بحرین خبر داد و در انتهای سخنان مداخله جویانه خود، ابراز امیدواری کرد که در آینده دولت موثرتری در لبنان تشکیل شود.

وی با انتقاد از روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت: به احتمال زیاد این تصمیم درستی بود که به درستی اجرا نشد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی در مورد تأثیر خروج نظامیان ناتو از افغانستان بر وضعیت منطقه نیز گفت: من فکر می‌کنم ما برخی از پیامد‌های این مرحله را متوجه نشده ایم اگر کمی صبر کنیم زودتر به نتیجه می‌رسیم.

این درحالی است که پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با جو بایدن در واشنگتن به رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شد تا مخالفت آشکار با توافق هسته‌ای ایران نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
جهان به طرحی جایگزین برای برجام نیاز ندارد
آخرین اخبار