تقوی نژاد گفت: پیش از این شاید ٢٠ هزار نفر در بیمارستان‌ها می‌توانستند اکسیژن دریافت کنند اما اکنون این تعداد به ٧٠ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت وزیر بهداشت در مراسم تودیع نمکی و معارفه عین اللهی وزیر بهداشت جدید اظهار کرد: خدمت به مردم وسیله تقرب به خداوند است. ما در آوردگاهی حضور داریم که نمونه آن در دوران دفاع مقدس فقط شاهد بودیم 

او افزود: در آن دوران رزمندگان از خود گذشتند تا به یک حقیقت دست پیدا کنند. آنها در مناطقی که خطر بیشتر بود، بیشتر حضور داشتند. 

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: امروز مدافعان سلامت خود را به خطر می‌اندازند تا جان دیگران را حفظ کنند و اگر خدمتگزاری در جمهوری اسلامی مقدس و در نظام سلامت اولی است، دکتر نمکی در سخت ترین اوقات جمهوری اسلامی مسئولیت پذیرفتند. ایشان انسانی فرهیخته و همه جانبه بودند و آنچه در دوران کرونا توانست روحیه جهادی را در وزارت بهداشت نهادینه کند، روحیه تلاش فرمانده این وزارتخانه بود.

تقوی نژاد بیان کرد: دکتر نمکی در میدان حضور داشتند و تماس‌های مکرر با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برقرار می‌کردند. این قبیل اقدامات تنها از مدیران جمهوری اسلامی بر می‌آید و تلاش خستگی ناپذیر مدافعان سلامت موجب شد جمهوری اسلامی سربلند باشد و مدافعان سلامت همواره مورد تایید و تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت بیان کرد: دکتر نمکی بر فساد ستیزی و عدالت گستری و تقویت بهداشت از دیدگاه های خوب و ارزنده‌ای بود که با آنها مواجه بودیم و اکنون کمتر نقطه ای از کشور وجود دارد که سربازی از نظام سلامت در آنجا حضور نداشته باشد.

تقوی نژاد بیان کرد: خرید اکسیژن ساز و تامین تجهیزات پزشکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته بود. اگر قبل از این می‌توانستیم به ۲۰ هزار بیمار همزمان اکسیژن برسانیم، با تلاش‌های انجام شده در همین دوران، امروز می‌توانیم همزمان به ۷۰ هزار بیمار اکسیژن‌رسانی کنیم.

او ادامه داد: در این دوران تخت‌های بسیاری ایجاد شد همچنین به وضعیت استخدامی هم رسیدگی شد به طوریکه ۵٣ هزار نفر در وزارتخانه استخدام شدند. رسیدگی به امور دانشجویان، حقوق و مزایای دستیاران پزشکی نیز مورد تأکید دکتر نمکی بود.

خادمان حوزه سلامت برای یک آزمایش بزرگ انتخاب شده‌اند

در ادامه طاهر موهبتی معاون امور حقوقی، مجلس و امور استانها اظهار کرد: دوران مدیریت وزارت بهداشت دکتر نمکی با سیل و زلزله و کمبود منابع آغاز شد و در سخت‌ترین شرایط کرونا به پایان رسید اما این سنت الهی برای آزمایش بود.

او ادامه داد: بالاترین خدمت و ارزش‌گذاری در همه خدمات کشور، به ارزش خدمت در حوزه سلامت نیست. کسانی که در حوزه سلامت خدمت می‌کنند باید بدانند که برای یک آزمایش بزرگ انتخاب شده‌اند.

موهبتی بیان کرد: شرایط سختی که در دوران کرونا گذشت یکی از سنت‌های سخت امتحان‌های الهی است مدافعان سلامت بدانند که برای آزمایش بزرگ الهی انتخاب شده‌اند.

موهبتی در پایان گفت: در پایان یک دوره کاری، آنچه به انسان آرامش می‌دهد، نگاه به گذشته است و اینکه عمل صالحی انجام داده ایم و دلی را شاد کردیم یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.