در مجمع انتخابات هیئت کاراته استان، سیدمهدی وفایی به مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیئت کاراته استان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مومنی ، دبیر فدراسیون کاراته در این مجمع گفت: استان همدان استعداد‌های زیادی در زمینه کاراته دارد و باید با شناسایی و پرورش این استعداد‌ها، جایگاه همدان در رشته کاراته ارتقا یابد.

او با اعلام حمایت از ورزشکاران این رشته در استان افزود: در آینده نزدیک میزبانی یک رده از مسابقات کاراته قهرمانی کشور به استان همدان واگذار می‌شود.

حمید سیفی، مدیرکل ورزش و جوانان همدان هم گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی که قصد راه اندازی آکادمی اختصاصی کاراته را داشته باشند با اختصاص زمین حمایت می‌کنیم.

کاراته هنری رزمی ‌است که در استان همدان مورد استقبال جوانان و نوجوانان زیادی قرار گرفته است و حتی در دورترین نقاط استان نیز علاقه‌مندانی دارد، مسابقات این ورزش زیر نظر فدراسیون جهانی کاراته (WKF) برگزار می‌شوند که در سال‌های اخیر تلاش کرده است المپیکی شدن کاراته را تصویب کند که سرانجام موفق شد.با المپیکی شدن کاراته، استقبال از این رشته در کشور و استان همدان بیشتر از گذشته شده است و امروز بیش از سه هزار نفر در سراسر استان در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

گفته می‌شود، بنیانگذار کاراته در استان همدان استاد حاج‌حسین رجبی بوده که در سال ۱۳۶۰ کاراته را به شکل رسمی‌ وارد این استان کرد، در کنار شهر همدان، کبودراهنگ نیز یکی از قطب‌های اصلی کاراته کشور به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ ملی و بین‌المللی شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.