محبی گفت: بر خلاف اخبار منتشر شده همچنان به قله پیک پنج نرسیده‌ایم و متاسفانه شاهد روند سینوسی این موج در استان قم هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم صبح چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا ویروس  قم گفت: بر خلاف اخبار منتشر شده همچنان به قله پیک پنج نرسیده‌ایم و متأسفانه شاهد روند سینوسی این موج در استان قم هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: خوشبختانه از لحاظ رنکینگ بیماری قم ۲ پله پایین‌تر آمده است و رتبه ۱۷ کشور را دارد و اگر در هفته آینده این روند ادامه داشته باشد می‌تواند وضعیت بهتر شود.

محبی با اشاره وضعیت مراکز تشخیص سرپایی کرونا در قم گفت: با توجه به اینکه در گاهی برخی مراکز به دلیل ازدحام زیاد توان پاسخگویی نداشتند سامانه نوبت دهی اینترنتی و تلفنی این مراکز راه اندازی شد و صرفاً مادران باردار، افراد مسن و افرادی که برای بازگشت به کار نیاز به تست دارند می‌توانند بدون نوبت قبلی به این مراکز مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقشه کرونایی کشور تصریح کرد: دامنه موج پنج در حال انتقال به غرب و شمال غرب کشور است و در قم با توجه به وضعیت سینوسی که دارد دامنه این موج طولانی شده است.

محبی تصریح کرد: با توجه به نوبت دهی اینترنتی مراجعه به مراکز تشخیص کرونا کاهش یافته است، اما در بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی افزایش مراجعه را داشته‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: هفته گذشته حدود ۱۹ هزار تست در قم انجام شد که بیش از ۴ هزار ۷۰۰ مورد تست مثبت اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم یادآورشد: طبق نمودار‌ها موج پنجم همچنان ادامه دارد و امیدوار هستیم با همکاری مردم در هفته‌های آتی این موج را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار