معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از توزیع بیش از ۱۲۰ بسته نوشت افزار به کودکان مناطق محروم در دلگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : همزمان با اجرای طرح نذر آب ۴ و اعزام تیم درمانی به مناطق محروم، سه نفر از اعضای آموزش دیده تیم سحر استان با هدف انجام فعالیت‌های بشردوستانه بر محور ایجاد نشاط، شادابی، همدلی و تقویت مشارکت اجتماعی و کار گروهی ویژه کودکان مناطق محروم شهرستان دلگان حضور موثری داشتند.

میرحسینی افزود: بیش از ۱۲۰ بسته نوشت افزار و اسباب بازی که توسط خیرین و خانه‌های هلال استان به ارزش ۱۶۵ میلیون ریال جمع آوری شده بود میان کودکان و نوجوانان شهرستان دلگان توزیع شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: اعضای تیم سحر جمعیت هلال احمر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی، نحوه استفاده از ماسک، اجرای نمایش عروسکی، بازی‌های مختلف و آموزش اصول هفتگانه صلیب سرج و جمعیت هلال احمر و مسابقه نقاشی برای کودکان برگزار نمودند و اعضای تیم تلاش کردند کار گروهی، مشارکت و صلح و دوستی را ترویج کنند.

او با بیان اینکه اعضا‌ی جوانان تیم سحر دوکارکرد مهم دارند، بیان کرد: نخست فرهنگی و اجتماعی است و دومین کارکرد تیم‌های سحر جوانان هلال احمر کمک‌های اولیه روانشناختی است که جوانان تیم سحر استان یزد در طرح نذر آب ۴ با برپایی چادر‌های فرهنگی، کودکان مناطق مختلف را برای انجام بازی‌های محلی و مسابقات علمی و فرهنگی گردهم آوردند.

میر حسینی با اشاره به وجود مشکلات فراوان در مناطق محروم و تاثیرات فراوان روانشناختی بر کودکان و نوجوانان، افزود: مشاوره‌های روانشناسی همراه با ایجاد فضایی صمیمانه و محبت آمیز با هدف حمایت‌های روانی و اجتماعی از دیگر برنامه‌های اعضای تیم سحر بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.